Інформаційна безпека на сучасному етапі: особливості кіберзахисту та комунікаційно-контентна специфіка
Організатори: Укрінфом, ГО "Центр комунікаційно-контентної безпеки"; ГО "Організація з захисту споживача у кіберпросторі".
Учасники: Григорій Любовець - провідний науковий співробітник НДЦ ВІКНУ, кандидат історичних наук, член правління ГО “Центр ККБ”; Валерій Король - голова ГО “Центр ККБ”; Сергій Сай-Боднар - керівник Пресцентру, Укрінформ; Олександр Клубань - старший науковий співробітник НДЦ ВІКНУ; Олександр Хитров - генеральний директор ТРК «Ритм» (м. Рівне), член правління ГО “Центр ККБ”; Дмитро Фіщенко - керівник технологічно-аналітичної групи Дмитра Фіщенка; Олександр Курбан - доцент кафедри військової журналістики ВІКНУ, кандидат наук із соціальних комунікацій; Сергій Згурець - член правління Українського інституту безпекових досліджень, директор Інформаційно-консалтингової компанії Defense Express; Сергій Каразій - продюсер телебачення агенції Reuters (Київ); Кирило Стояновський - голова ГО «Організація з захисту споживача у кіберпросторі; Євген Забарило - член правління ГО «Організація з захисту споживача у кіберпросторі; Ігор Левченко - керівник секції стратегічного моделювання ЦДАКР.
Теми до обговорення:
Якість інформаційної безпеки в сучасних умовах, яка проявляється через комунікаційно-контентну специфіку, та забезпечення безпеки інтернет-користувача на веб-сайтах: створення захисних сервісів для всіх споживачів у кіберпросторі.
Навчання інтернет-користувачів основам кібербезпеки.
Виявлення ресурсів з ознаками агресії РФ та інших держав чи організацій проти України.
Підсумкові матеріали:
Більшість діджитальних медіа України штучно розганяють теми публікацій – експерт
В Україні діджитальні медіа в гонитві за прибутками штучно розганяють теми публікацій.
Про це сказав член правління ГО "Організація із захисту споживача у кіберпросторі" Євген Забарило під час пресконференції в Укрінформі.
"Ключова капіталізація в мережі - це перегляди. Перегляди складають трафік, який, як правило, і приносить найбільші прибутки. В Україні ...контракти працівників діджитальних агентств складаються так, що їх KPI прив’язані до того, як їхні новини залучають трафік на сайт. І відповідно перевірки цих новин не існує у великому агрегаторі...бо коли виникає інформаційний хайп, знайти його першоджерело досить складно", - сказав Забарило.
Він зазначив, що наслідком таких дій є генерування штучного інформаційного хайпу серед громадян країни. Зазначений стан інформаційного середовища створює сприятливі умови для збільшення випадків інтернет-шахрайств та маніпулювання думкою споживачів інформаційної теми.
Забарило додав, що нещодавно в інтернеті був створений інформаційний хайп навколо теми коронавірусу. За січень публікації про спалах китайського вірусу користувалися попитом серед користувачів українського інтернет-сегменту. Після спалаху наприкінці січня кількість таких запитів почала зростати в 20-х числах лютого.
"Результати пошуку Google повністю монополізовані новинними сайтами. Що ускладнює доступ користувачів до сайту МОЗ у видачі пошукової системи, де публікується вся актуальна і важлива інформація про коронавірус", - розповів Забарило.
Він звернув увагу на те, що кіберпростір подібний до фізично-аналогового простору. Це є середовищем, де існує велика кількість суб’єктів, метою діяльності яких є крадіжки особистих даних, зокрема платіжних систем, коштів або особистих даних інтернет-користувачів.
Голова ГО "Організація із захисту споживача у кіберпросторі" Кирило Стояновський зазначив, що коли люди почнуть розуміти, яким індексом керується їх діяльність в кіберпросторі, тоді можна буде так само перевіряти і виникнення новин, те, звідки вони з'явилися, хто є першоджерелом, та що це за сайти. Тоді більшість сайтів зникне з інформаційного простору.
Для перевірки сайтів ГО "Організація із захисту споживача у кіберпросторі" пропонує інтернет- користувачам безкоштовно послуговуватися онлайн сервісом BezBid.
Відео з круглого столу:
Замовити фото натисніть тут - Фотобанк