Які будуть наслідки поглиблення Прип’яті у Чорнобильській зоні без оцінки впливу на довкілля?
Організатор: Громадська організація Національний екологічний центр України (НЕЦУ).
Учасники: Сергій Афанасьєв - член-кореспондент НАН України, директор Інституту гідробіології НАН України; Руслан Гаврилюк - голова Національного екологічного центру України; Девід Боллей (David Boilley) - представник компанії ACRO, яка виконала аналіз радіологічних аспектів проходження річкового шляху Е40 в Чорнобильській зоні (“Chernobyl heritage and the E40 trans-Europe waterway”), skype-зв’язок; Георгій Веремійчик - експерт з питань зміни клімату Національного екологічного центру України; Сергій Межжерін - доктор біологічних наук, професор, Інститут зоології.
Коротко. Пресконференція, присвячена проблемі днопоглиблення річки Прип’ять. Як повідомляють організатори, Адміністрація морських портів України провела тендер та підписала договір з ТОВ «СОБІ» на проведення днопоглиблювальних робіт річки Прип’ять в зоні відчуження. Організатори вважають, що виконання даних робіт повинно здійснюватися за наявності відповідного проєкту та проведення оцінки впливу їх на довкілля, а також отримання дозволу на виконання робіт на землях водного фонду. Також вони зауважують, що будівництво річкового шляху Е40 Гданськ — Херсон може завдати шкоди річці Прип'ять.
Використання будь-яких матеріалів з офіційного YouTube-каналу Укрінформ можливе лише за умови дотримання авторських прав, встановлених законодавством. Демонструючи ролик в ході прямого ефіру, необхідно послатися на автора — Укрінформ — показати його назву на екрані та вимовити її вголос.
Підсумкові матеріали:
Днопоглиблення річки Прип’ять призведе до забруднення річкових вод радіонуклідами - експерт
Будь-які днопоглиблювальні роботи на річці Прип'ять можуть призвести до поширення водними артеріями України радіонуклідів, таких як цезій і стронцій, що залишилися у покладах річки після аварії на Чорнобильській станції.
Про це в Укрінформі під час пресконференції на тему «Які будуть наслідки поглиблення Прип’яті у Чорнобильській зоні без оцінки впливу на довкілля?», розповів директор Інституту гідробіології НАН України Сергій Афанасьєв.
«Прип’ять - це річка, яка була транзитним водотоком, по ній пішов потік радіонуклідів після аварії на Чорнобильській атомній станції. І цей потік радіонуклідів був досить великий, в перші роки після аварії досить багато радіонуклідів пройшли по Прип’яті до Київського водосховища. На сьогодні експерти відділу радіоекології показують, що донні відклади в Прип’яті, де повинно проходити днопоглиблення, досить чисті. Тобто там радіонуклідів немає. Але деякі застійні зони Прип’яті є такими депо, де збереглися досить великі поклади стронцію і цезію. І як тільки ми змінюємо екологію, гідрологію водотоку, одразу річка починає вимивати ці радіонукліди з водозбору. Тобто, будь-яка діяльність з поглиблення річки тим чи іншим чином призведе до забруднення річкових вод радіонуклідами. Ніхто на сьогодні не знає, де зосереджені ці депо, ніхто не знає, скільки там цих радіонуклідів, ніхто не знає, як поведе себе річка при днопоглибленні, тому що ніхто не проводив таких досліджень», - розповів Афанасьєв.
Також, за його словами, Прип’ять не дарма називають українською Амазонкою, адже саме там збереглося все біорізноманіття ще з прадавніх часів. І вона може потерпати, коли буде запущено канал Є-40.
«Перш ніж поглиблювати дно треба провести детальні дослідження, як це робити. Але на сьогодні не було будь-якої оцінки або експертизи», - заявив науковець.
У свою чергу, експерт з питань зміни клімату Національного екологічного центру України Георгій Веремійчик заявив, що згідно закону «Про оцінку впливу на довкілля» та Водного кодексу будь-які роботи на землях водного фонду мають пройти обов’язкову оцінку впливу на довкілля.
Помічник голови Комітету Верховної Ради з питань екологічної політики та природокористування Сергій Жук повідомив, що питання проведення робіт із днопоглиблення на річці Прип’ять комітет тримає на контролі. Більше того, наразі у Раді є на розгляді проєкт закону про водний транспорт, який врегульовуватиме і питання днопоглиблювальних робіт. У Комітету дуже багато зауважень до законопроєкту, було подано загалом 1200 правок.
Як повідомлялося, Адміністрація морських портів України провела тендер та підписала договір з ТОВ «СОБІ» на проведення днопоглиблювальних робіт річки Прип’ять в зоні відчуження з метою виконання робіт для будівництва річкового шляху Е40 Гданськ — Херсон.
Замовити фото натисніть тут - Фотобанк
Відео: