Підсумки роботи ринку нафтопродуктів у 2023 році
Організатори: Медіацентр Україна – Укрінформ.
Спікери: Сергій Куюн - експерт з ринку пального; Артем Куюн - експерт з ринку пального.
Теми до обговорення:
- Як змінювалися тенденції на ринку пального в Україні у 2023 році?
- З якими труднощами та викликами довелося зіштовхнутися цьогоріч?
- Які шляхи вирішення тих чи інших питань допомогли збалансувати ситуацію на ринку?
Формат заходу – офлайн (Зала 1).
Журналісти зможуть поставити запитання офлайн (Зала 1) та в чаті трансляції на YouTube.
Прохання прибувати за пів години до заходу.
Акредитація представників ЗМІ здійснюватиметься перед заходом в агентстві.
Захід транслюватиметься на ютуб-каналі Укрінформу: https://www.youtube.com/@UkrinformTV, а також ютуб-каналі Ukraine Media Center Ukrinform: https://www.youtube.com/@mediacenterukraine-ukrinfo5672/about, на фейсбук-сторінці Ukraine Media Center Ukrinform: https://www.facebook.com/UkraineMediaCenter/.
Адреса Укрінформу: м. Київ, вул. Богдана Хмельницького, 8/16.
Використання будь-яких матеріалів з офіційного YouTube-каналу Укрінформ можливе лише за умови дотримання авторських прав, встановлених каналом. У разі демонстрації ролика в ході прямого ефіру, необхідно послатися на автора — Укрінформ — показати його назву на екрані та вимовити її вголос.
Читайте Пресцентр Укрінформу в Telegram: https://t.me/presscenter_ukrinform?fbclid=IwAR0st84A_-gZzdo-Yej3lg_laJJuJ1ImX1BcnOYGJ4BVfV0io9vdlyfFP3w.
Підсумкові матеріали:
Цьогоріч в Україні почало зростати споживання пального - експерт
У 2023 році споживання пального в Україні почало зростати порівняно із попереднім роком, однак воно ще не досягло рівня 2021-го.
Про це заявив директор консалтингової групи "А95" Сергій Куюн на брифінгу в Медіацентрі Україна - Укрінформ.
Він зазначив, що порівняно із 2021 роком споживання пального у 2022 році стрімко впало: дизпального - майже на 2,5 млн т (до 5,6 млн т), бензину - на третину (до 2,2 млн т), скрапленого газу - майже вдвічі (до 1,1 млн т).
"2023 рік став роком зростання, особливо це стосується дизельного пального як найпопулярнішого. Але за два роки бензин втратив 16% споживання, скраплений газ - 34%, дизпальне - 17% від рівня 2021 року", - повідомив Куюн.
Експерт наголосив, що за два роки кардинально змінилися шляхи постачання пального. До 2022 року 70% дизпального та 50% бензину Україна завозила із Росії та Білорусі. Зараз же пальне постачається південного напрямку (Румунія, Болгарія, Греція) та з боку польського кордону (пальне з Польщі та країн Балтійського моря).
Змінилися за два роки й способи імпорту. До повномасштабного вторгнення автомобільний транспорт не використовувався для ввезення пального в Україну. Після повномасштабного вторгнення парк бензовозів зріс у 4 рази - до 6 тис. одиниць, й автомобільний транспорт має паритет із залізничними перевезеннями пального.
За словами Куюна, зросла кількість імпортерів пального. Якщо у 2021 році їх було 200, то тепер - 700. Водночас, частина таких компаній завозить маленькі обсяги пального, не має інфраструктурних об'єктів і персоналу. Експерт підкреслив, що це унеможливлює розвиток бізнесу, адже такі малі компанії не мають ресурсу для інвестицій.
Як повідомлялося, 21 листопада Верховна Рада України ухвалила закон про формування мінімальних запасів нафти та нафтопродуктів. Документ передбачає, що обсяг мінімальних запасів повинен відповідати, щонайменше, 90 дням середньодобового чистого імпорту або 61 дню середньодобового внутрішнього споживання, залежно від того, яка з двох величин більша.
Україні вдалося диверсифікувати постачання автогазу - експерт
У 2021 році 92% ринку постачання скрапленого газу припадало на три країни (зокрема, на Росію), тоді як уже в 2023 році таку частку ринку займає вісім країн.
Про це заявив аналітик консалтингової групи "А95" Артем Куюн на брифінгу у Медіацентрі Україна-Укрінформ.
"Скраплений газ був ресурсом найбільше "зав'язаним" на Росію. 92% ринку припадало на Росію, Казахстан і Білорусь. Що ми бачимо за 11 місяців 2023 року? 92% - вже на восьми країнах", - сказав Куюн.
Він зауважив, що на ринку скрапленого газу конкуренція більша, ніж у постачанні інших видів пального. Крім того, газовози в Україні відповідали європейським стандартам, що полегшило налагодження поставок після повномасштабного вторгнення.
Куюн зазначив, що через блокаду польського кордону терміни доставки пального в Україну зросли на 5-7 днів. "Обсяг газу "в дорозі" зріс удвічі, а то і втричі порівняно з вереснем", - сказав експерт.
Станом на грудень автотранспортом в Україну постачається 34% автогазу, залізницею - 35%, морським транспортом - 31%.
Як повідомлялося, блокування кордону з Польщею призвело до зростання цін на скраплений газ на 30% у листопаді.
Відео:
Video:
Замовити фото натисніть тут - Фотобанк