Блокування кордонів з Польщею: ситуація та перспективи розв’язання
Організатори: Медіацентр Україна – Укрінформ.
Спікер: Володимир Балін - віцепрезидент Асоціації міжнародних автоперевізників АсМАП (онлайн).
Формат заходу – офлайн (Зала 1) + онлайн-включення.
Журналісти зможуть поставити запитання офлайн (Зала 1) та в чаті трансляції на YouTube.
Прохання прибувати за пів години до заходу.
Акредитація представників ЗМІ здійснюватиметься перед заходом в агентстві.
Захід транслюватиметься на ютуб-каналі Укрінформу: https://www.youtube.com/@UkrinformTV, а також ютуб-каналі Ukraine Media Center Ukrinform: https://www.youtube.com/@mediacenterukraine-ukrinfo5672/about, на фейсбук-сторінці Ukraine Media Center Ukrinform: https://www.facebook.com/UkraineMediaCenter/.
Адреса Укрінформу: м. Київ, вул. Богдана Хмельницького, 8/16.
Використання будь-яких матеріалів з офіційного YouTube-каналу Укрінформ можливе лише за умови дотримання авторських прав, встановлених каналом. У разі демонстрації ролика в ході прямого ефіру, необхідно послатися на автора — Укрінформ — показати його назву на екрані та вимовити її вголос.
Читайте Пресцентр Укрінформу в Telegram.
Підсумкові матеріали:
Польща не може в односторонньому порядку повернути дозволи для українських перевізників - АсМАП
Повернення Польщею в односторонньому порядку дозволів для українських перевізників без відповідного рішення Єврокомісії неможливе.
Про це заявив віцепрезидент Асоціації міжнародних автоперевізників (АсМАП України) Володимир Балін під час брифінгу у Медіацентрі Україна – Укрінформ.
“Польща не може в односторонньому порядку повернути дозвільну систему для українських перевізників жодним своїм внутрішнім законом, інакше, тоді Польща, на мою особисту думку, має вийти із ЄС”, - сказав Балін.
За його словами, сьогодні між Україною і Євросоюзом діє бездозвільна система для автомобільних вантажних перевезень і якщо Польща цим не задоволена, то має звернутися до Єврокомісії з вимогою переглянути рішення.
“У Польщі чомусь вважають, що угода України з ЄС про міжнародні перевезення на бездозвільній основі якимось чином порушує права польських перевізників, хоча це не так. Оскільки сьогодні протест польських перевізників призупинено, то будь-яких офіційних перемовин ми з ними не ведемо. І не маємо інформації про будь-які відповідні ініціативи з боку польського уряду до Єврокомісії”, - додав Балін.
Він також не зміг точно спрогнозувати, коли можливе відновлення протестів польських перевізників на кордоні з Україною.
Як повідомлялося, 6 листопада польські перевізники розпочали страйк на українсько-польському кордоні та заблокували рух вантажного транспорту у трьох напрямках - "Корчова-Краківець", "Гребенне-Рава Руська", "Дорогуськ-Ягодин". З 23 листопада мітингувальники також перекрили рух на пункті пропуску "Медика - Шегині".
Система моніторингу вантажів може бути компромісом у вирішенні суперечок між перевізниками - Балін
Існуюча міжнародна система моніторингу вантажів SENT (від англ. Electronic Transport Supervision System) може стати компромісною альтернативою дозвільній системі у суперечках між польськими та українськими перевізниками.
Про це сказав віцепрезидент Асоціації міжнародних автоперевізників Володимир Балін під час брифінгу в Медіацентрі Україна - Укрінформ.
“Польські перевізники вимагають, щоб всі міжнародні вантажні перевезення при транзиті через Польщу, зокрема і з України, здійснювалися через систему моніторингу вантажів SENT. До неї ще є зауваження, але цей варіант є чудовою альтернативою дозвільній системі, яку обстоюють польські перевізники. Тобто якщо вони хочуть контролювати вантажний транзит з України, то будь-ласка”, - зазначив Балін.
За його словами, ця система сьогодні вже використовується польськими фіскальними органами у контролі за переміщенням підакцизних товарів.
“Відслідковуючи маршрут конкретної машини, польські фіскали можуть вже зараз у будь-який момент дати водію команду заїхати в конкретне місце на перевірку. І таким чином упевнитись в тому, що водій справді везе товар транзитом, а не завозить його конкретному замовнику в країні”, - пояснює Балін.
Проте, наголошує він, система SENT недосконала та потребує доопрацювань, адже через неї перевізники можуть зазнати обʼєктивно не обґрунтованих збитків.
“На жаль, вона не дуже коректна в деяких випадках. Наші перевізники вже отримували великі штрафи через збій GPS та банальну відсутність інтернету на шляху свого руху. Але в принципі, після доопрацювань - це можлива альтернатива для вирішення наших суперечок ”, - зазначив віцепрезидент асоціації.
Балін уточнив, що зараз на території Польщі стоять понад 2000 українських вантажівок, оскільки польські фермери продовжують блокувати їхній рух, пропускаючи по кілька вантажних транспортних засобів на годину в обох напрямках на всіх пунктах пропуску з Польщею.
Як повідомлялося, 6 листопада польські перевізники розпочали страйк на українсько-польському кордоні та заблокували рух вантажного транспорту у трьох напрямках - "Корчова - Краківець", "Гребенне - Рава Руська", "Дорогуськ-Ягодин". Із 23 листопада мітингувальники також перекрили рух на пункті пропуску "Медика - Шегині".
Основною вимогою польських перевізників є відновлення дозволів на міжнародні перевезення, які були скасовані відповідно до угоди між ЄС та Україною з 1 липня 2022 року.
У січні 2024 року польські перевізники припинили блокаду, очікуючи від свого уряду проєкту закону, який мав би також зробити жорсткішою перевірку українських перевізників у Польщі.
Відео:
VІdeo:
Замовити фото натисніть тут - Фотобанк