Удосконалення процедури рейдових перевірок автомобільних перевезень
Організатори: Міністерство розвитку громад, територій та інфраструктури України; Аналітичний центр «Інститут законодавчих ідей».
Учасники: Сергій Деркач - заступник міністра розвитку громад, територій та інфраструктури України; Тетяна Хутор - голова аналітичного центру «Інститут законодавчих ідей»; Представники профільного комітету ВРУ; Євген Зборовський - голова Державної служби України з безпеки на транспорті; Володимир Шейгус - виконавчий директор ІСАР “Єднання”; Андрій Климосюк - керівник проєктів аналітичного центру «Інституту законодавчих ідей».
Модераторка: Анна Федоренко - проєктна менеджерка “Фундація інституційного розвитку”.
Коротко: Під час заходу будуть представлені результати незалежного дослідження механізму проведення рейдових перевірок автомобільних перевезень пасажирів як однієї з форм державного нагляду, який здійснює Державна служба України з безпеки на транспорті. Представники Інституту законодавчих ідей розкриють основні недоліки системи перевірок перевізників, а уповноважені державні органи повідомлять про напрацювання у цій сфері та перспективні шляхи вирішення існуючих проблем. До обговорення зможуть долучитись представники ринку, а також профільні організації.
Цей захід створено Інститутом законодавчих ідей за підтримки ІСАР Єднання у межах проєкту «Ініціатива секторальної підтримки громадянського суспільства України», що реалізується ІСАР Єднання у консорціумі з Українським незалежним центром політичних досліджень (УНЦПД) та Центром демократії та верховенства права (ЦЕДЕМ) завдяки щирій підтримці американського народу, наданій через Агентство США з міжнародного розвитку.
Формат заходу – офлайн (Зала 2).
Журналісти зможуть поставити питання офлайн (Зала 2).
Прохання до журналістів прибувати за пів години до заходу.
Акредитація представників ЗМІ: anna@ukrinform.com.
Захід транслюватиметься на сайті та YouTube-каналі Укрінформу: https://www.youtube.com/@UkrinformTV.
Адреса Укрінформу: м. Київ, вул. Богдана Хмельницького, 8/16.
Використання будь-яких матеріалів з офіційного YouTube-каналу Укрінформ можливе лише за умови дотримання авторських прав, встановлених каналом. Під час демонстрації ролика в ході прямого ефіру необхідно послатися на автора — Укрінформ — показати його назву на екрані та вимовити її вголос.
Читайте Пресцентр Укрінформу в Telegram.
Підсумкові матеріали:
Укртрансбезпека вдосконалить механізм рейдових перевірок перевізників
Державна служба України з безпеки на транспорті ініціювала зміни до порядку проведення рейдових перевірок, які мають осучаснити існуюче законодавство і полегшити роботу легальним перевізникам.
Про це повідомив голова Державної служби України з безпеки на транспорті Євген Зборовський під час презентації в Укрінформі аналітичного звіту Інституту законодавчих ідей щодо недоліків та перспективних шляхів удосконалення процедури рейдових перевірок автомобільних перевезень.
«Порядок проведення рейдових перевірок, затверджений постановою Кабінету Міністрів №1567, який є фундаментальним документом цього дослідження, не змінювався з 2006 року. Тому ми опрацювали цей документ із зацікавленими сторонами, і зараз він перебуває у профільному міністерстві на погодженні. Найближчим часом ми сподіваємося на його ухвалення», - наголосив Зборовський.
За його словами, минулого року інспектори Укртрансбезпеки уклали понад 9 тис. постанов щодо порушення правил перевезення на дорогах. Більшість із них, наголосив очільник відомства, винесені законно і водії та перевізники не мають до них претензій, не оскаржують їх і вчасно сплачують визначені законодавством штрафи за порушення.
Проте наразі існує ймовірність ухвалення інспектором рішення щодо порушення, так би мовити, на власний розсуд - через нечітке формулювання вичерпного переліку обов’язкових для пред’явлення в ході перевірки документів.
«Першою з трьох головних новацій нового порядку є необхідність прибрати невизначеність у питаннях перевірки. Сьогодні у переліку документів присутнє формулювання «та інші документи». Ми пропонуємо Міністерству інфраструктури затвердити чек-листи окремо для перевірки вантажного транспортного засобу, пасажирського, на міжнародному та на внутрішньому маршруті, з небезпечним або безпечним вантажем тощо. І тоді інспектор, маючи такий чек-лист, не вимагатиме у водія документ, не передбачений законодавством», - роз’яснив Зборовський.
Поки такого переліку не існує, інспектори Укртрансбезпеки користуються довідником, який було розроблено відомством для внутрішнього користування. Проте час оновити існуючі норми.
Наступною новацією, яку буде запроваджено разом із змінами до постанови №1567, має стати діджиталізація процесу здійснення рейдових перевірок.
«Ми хочемо повністю цифровізувати процес здійснення рейдових перевірок з подальшим впровадженням шаблону чек-листа, автоматизувати систему звітності та інтегрувати її з іншими базами даних Укртрансбезпеки. Щоб інспектор мав змогу онлайн за номером автомобіля перевіряти ліцензію, дозвільні документи, страховку та інші потрібні документи на дорозі і не запитувати оригінали чи копії у водіїв», - додав голова ДСБТ.
Також оновлений порядок має бути приведений у відповідність до вимог Закону про адміністративну процедуру.
«Сподіваюся, що всі ці три новації будуть найближчим часом погоджені і набудуть законної сили. Це дозволить спростити життя перевізникам і максимально чітко визначити повноваження нашого інспектора», - зазначив Зборовський.
Як повідомлялося, сума сплачених до держбюджету штрафів за порушення у сфері автоперевезень та норм транспортної безпеки торік становила 606 млн грн. Ця сума включає як штрафи за порушення правил вантажних та пасажирських перевезень, так і порушення габаритно-вагових норм, зафіксованих системою автоматичного зважування вантажівок у русі WIM.
Відео:
Замовити фото натисніть тут - Фотобанк