Презентація результатів Національного тесту з медіаграмотності 2025

Презентація результатів Національного тесту з медіаграмотності 2025

Укрінформ
28 листопада, 11:00 - презентація результатів Національного тесту з медіаграмотності 2025.

Організатори: Міністерство культури України, Центр демократії та верховенства права, ПРООН в Україні.

Учасники: Ганна Красноступ - директорка департаменту стратегічних комунікацій та промоції української культури Міністерства культури України; Валентина Аксьонова - спеціалістка зі стратегічних комунікацій ПРООН в Україні; Олеся Холопік - директорка Центру демократії та верховенства права; Оксана Мороз - засновниця ініціативи з інформаційної гігієни "Як не стати овочем"; Владислав Шиманський - аналітик даних у Центрі соціологічних досліджень децентралізації та регіонального розвитку KSE Institute.

Модераторка: Ольга Кравченко - керівниця Національного проєкту з медіаграмотності «Фільтр».

Питання до обговорення:

  • Ключові тенденції Національного тесту з медіаграмотності 2025 року
  • Користь результатів тесту для подальшого вдосконалення державної політики у сфері медіаграмотності
  • Нові формати популяризації медіаграмотності у 2026 році

Коротко. Національний тест з медіаграмотності проводять уже четвертий рік поспіль, аби об’єднати українців навколо теми медіаграмотності. Ініціатива має на меті допомогти українцям перевірити власну стійкість до фейків і маніпуляцій та відчути, як медіаграмотність стає найкращим захистом від інформаційного хаосу. 66 510 людей загалом розпочали тест у період з 29 по 31 жовтня, з них 34 470 українців повністю його пройшли.

Тест складається з 25 питань і 5 тематичних блоків, присвячених соціальним мережам, фактчекінгу, медіа, кібербезпеці та штучному інтелекту. Цього року всі питання тесту проходили вичитку провідними фактчекерами та експертами з медіаграмотності й протидії дезінформації (НотаЄнота, "Як не стати овочем", StopFake). Також були додані питання від Національного банку України та Укргідрометцентру.

Довідково. Національний тест з медіаграмотності 2025 проведено Національним проєктом з медіаграмотності «Фільтр» Міністерства культури України разом з Центром демократії та верховенства права за підтримки ПРООН в Україні та фінансування уряду Японії.

Формат заходу – офлайн (Зала 1).

Журналісти зможуть поставити запитання офлайн (Зала 1).

Прохання до журналістів прибувати за пів години до заходу.

Контактна особа від Національного проєкту з медіаграмотності «Фільтр»: Олена Марчевська, 096 332 8973, marchevskaolena@gmail.com

Акредитація представників медіа: anna@ukrinform.com

Захід транслюватиметься на сайті та YouTube-каналі Укрінформу:  https://www.youtube.com/@UkrinformPressCenter

Адреса Укрінформу: м. Київ, вул. Богдана Хмельницького, 8/16.

Використання будь-яких матеріалів з офіційного YouTube-каналу Укрінформу можливе лише за умови дотримання авторських прав, встановлених каналом. Демонструючи ролик в ході прямого ефіру, необхідно послатися на автора — Укрінформ — показати його назву на екрані та вимовити її вголос.

Підсумкові матеріали:

Національний тест з медіаграмотності пройшли понад 34 тис. українців

Національний тест з медіаграмотності 2025 розпочали 66 510 людей, з них 34 470 українців повністю його пройшли.

Про це повідомила керівниця Національного проєкту з медіаграмотності «Фільтр» Ольга Кравченко під час пресконференції в Укрінформі.

"Цьогоріч було 34 470 учасників, які пройшли тест повністю, і 66 510 розпочали тест. ... На нашу думку, це хороші результати", - сказала Кравченко.

Вона зазначила, що тест складався з 25 питань і 5 тематичних блоків, присвячених соціальним мережам, фактчекінгу, медіа, кібербезпеці та штучному інтелекту. За її словами, цьогоріч до тесту додали блок про штучний інтелект, якого не було раніше.

Кравченко зауважила, що найактивніше тест проходили жителі Києва, Київської, Запорізької, Дніпропетровської, Сумської, Львівської, Вінницької і Одеської областей.

«Приємно бачити, що люди, наприклад, у Запоріжжі - фактично дуже близько до лінії зіткнення і під постійними обстрілами - цікавляться темою медіаграмотності та знайшли час, щоб пройти тест. Це також свідчить про те, що тест має потенціал об’єднувати українців», - сказала вона.

Крім того, Кравченко зазначила, що результати тесту показують тенденцію: жінки потенційно більш відкриті до розвитку навичок медіаграмотності та охочіше здобувають відповідні знання.

Аналітик даних Центру соціологічних досліджень децентралізації та регіонального розвитку KSE Institute Владислав Шиманський зауважив, що учасники тесту найкраще впоралися з питанням щодо розуміння того, наскільки (правдиво - ред.) у Telegram-каналах публікується інформація про репрезентативні рейтинги.

"Найскладнішим питанням виявилося те, наскільки респонденти здатні оцінити верифікованість експерта. Їх питали, наскільки можна довіряти тому чи іншому експерту в залежності від повідомлення. І тут лише третина респондентів змогла дати правильні відповіді", - сказав Шиманський.

Національний тест з медіаграмотності проводять уже четвертий рік поспіль, аби об’єднати українців навколо теми медіаграмотності. Ініціатива має на меті допомогти українцям перевірити власну стійкість до фейків і маніпуляцій та відчути, як медіаграмотність стає найкращим захистом від інформаційного хаосу.

Тест проведено Національним проєктом з медіаграмотності «Фільтр» Міністерства культури України разом з Центром демократії та верховенства права за підтримки ПРООН в Україні та фінансування уряду Японії.

Як повідомлялося, минулого року національний тест з медіаграмотності пройшли понад 76 тисяч українців.

Відео:

Замовити фото натисніть тут - Фотобанк

Приєднуйтесь до наших каналів Telegram, Instagram та YouTube.

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-