На Донеччині вже працює 29 Центрів надання адмінпослуг
Про це йшла мова під час семінару для адміністраторів ЦНАПів з усієї області, який відбувся у Краматорську. Південні міста та райони (12 закладів) підключались скайпом, щоб отримати необхідну інформацію. Організаторами заходу спільно з обласним департаментом економіки виступив Донецький Центр розвитку місцевого самоврядування, створений за підтримки Програми «U-LEAD з Європою».
“З різних джерел фінансування на розбудову та оновлення ЦНАПів було витрачено понад 90 млн грн. Торік було відкрито два повністю нові Центри – в Шахівській сільській ОТГ та Миколаївській міській ОТГ. Оновлені останнім часом були 9 ЦНАПів, в тому числі один в ОТГ – Лиманській міській громаді”, - такі дані було озвучено під час заходу.
Тільки за минулий рік розпочато оформлення та видача внутрішніх та закордонних паспортів у семи ЦНАПах - в Авдіївці, Маріуполі, Покровську, Добропіллі, Ясинуватському районі, Шахівській та Миколаївській ОТГ. Роботу забезпечують 19 станцій, на закупівлю яких використали понад 5 млн грн. Закуплені ще 28 станцій, які проходять необхідне оформлення, щоб розпочати роботу в 13-ти ЦНАПах. Були використані кошти з різних джерел: місцевого, державного бюджетів та донорських організацій. Загалом майже 8 млн грн.
“Третину послуг ЦНАПи надають представникам бізнесу, - зазначила Тетяна Бервенова, начальник відділу розвитку системи надання адміністративних послуг з департаменту економіки. – Найбільш популярні послуги – реєстрація бізнесу (13% всіх заяв), земельних відносин (10%), прав власності – 7%”.
За загальною кількістю послуг лідером виступає Маріупольський ЦНАП – тут надають 242 види послуг, на другому місці Слов’янськ (194 послуги), на третьому – Селидове (191 послуга).
Бервенова підкреслила, що Донецька область є також першою серед інших регіонів України з реалізації проектів щодо розбудови та оновлення ЦНАПів за рахунок коштів ДФРР.
На фінансування у 2019 році подані три проекти – будівництво ЦНАПу в Краматорську, реконструкція в Костянтинівці та Світлодарську”, - уточнила Бервенова.
Участь у семінарі взяли представники обласної міграційної служби, які надали роз’яснення щодо оформлення та видачі паспортів через Центри надання адмінпослуг. Найбільш популярними були запитання, які документи мають надавати переселенці, щоб оформити паспорти.
"Ті люди, місце реєстрації яких на окупованій території, коли звертаються за оформлення закордонного паспорта, потребують додаткової ідентифікації. Ви можете їх просити надати додаткові документи: водійське посвідчення, шкільний атестат, витяг з реєстру виборців тощо. Але якщо людина відмовиться їх надавати, ви не маєте права відмовляти їй в оформленні закордонного паспорта. Це вже ваша справа, яким чином проводити додаткову ідентифікацію людини", - зазначила, звертаючись до адміністраторів ЦНАПів Світлана Катінська, головний спеціаліст відділу оформлення документів обласного управління Державної міграційної служби України.
За словами представників ДМС, до пакета документів мають входити паспорт громадянина України, довідка з ідентифікаційним податковим номером, квитанція про сплату державного мита і, за наявності, попередній закордонний паспорт. Якщо чогось не вистачає або внутрішній паспорт з візуальними елементами пошкодження – це привід для відмови.
Донецький Центр розвитку місцевого самоврядування надає всебічну консультаційну та експертну підтримку громадам з удосконалення роботи Центрів надання адміністративних послуг. У рамках реалізації другої фази впровадження напряму з покращення якості надання адмінпослуг для населення Програми «U-LEAD з Європою» були відібрані 7 ЦНАПів у Донецькій області. Представники Програми U-LEAD спільно з командою Донецького ЦРМС відвідали кожен ЦНАП, щоб на місці визначитись з обсягами інституційної допомоги.
Програма «U-LEAD з Європою» спільно фінансується Європейським Союзом та державами-членами Данією, Естонією, Німеччиною, Польщею та Швецією й підтримує реформу децентралізації та її секторальні напрямки.
Фото: Донецький ЦРМС