Знищення розписів у церкві в Славську: комісія Львівської ОДА готує позов
Про це інформує департамент архітектури та розвитку містобудування ОДА.
«Ми звертаємось до суду з позовом про вилучення з власності Славської громади пам’ятки архітектури місцевого значення. Ми не можемо допустити, аби автентичні розписи Модеста Сосенка та Юліана Бацманюка, керамічна плитка фабрики Івана Левицького були знищені», - зазначила т.в.о. директора департаменту архітектури та розвитку містобудування Львівської ОДА Оксана Ткачук.
За інформацією департаменту, створена при ОДА комісія обстежила хід ремонтних робіт церкви у Славському, які здійснюються без відповідних дозволів і погоджень органу охорони культурної спадщини Львівської ОДА.
Опісля огляду комісія намагалась вручити настоятелю храму та голові церковного братства припис щодо припинення будь-яких робіт, проте представники релігійної громади відмовилися його отримувати. Припис вручили голові Сколівської ОТГ Володимиру Безі. До ситуації залучені і правоохоронні органи, які займаються описом втрат.
«Ми скерували звернення і до Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у Львівській області щодо вжиття відповідних заходів за пошкодження пам‘ятки архітектури та припинення будь-яких робіт», - сказала Ткачук.
Як повідомляє ЛОО Українське товариство охорони пам’яток історії та культури “у церкві Успіння Пресвятої Богородиці УГКЦ у Славському під час ремонту знищили усі автентичні розписи Модеста Сосенка і Юліана Буцманюка. Настоятель церкви о.Андрій Петришин не зупинив ремонтні роботи попри численні звернення науковців та фахівців з охорони історичної спадщини”.
Також розібрано іконостас, хори, казальницю, бічні вівтарі.
В ОДА зазначають, що автентичні розписи митців Модеста Сосенка та Юліана Бацманюка збили та винесли із храму разом із будівельним сміттям, проте якась частина розписів церкви ще залишилася.
Автори розписів у Славській церкві Успіння Пресвятої Богородиці — відомі українські художники Модест Сосенко та його учень Юліан Буцманюк. Разом митці розписали стіни у кількох церквах Галичини. Зокрема, й у Славському. Всі роботи у галицьких церквах на той час велися під патронатом і наглядом митрополита Андрея Шептицького. Митрополит також був знайомий і опікувався освітою обох цих митців, так, Сосенко завдяки підтримці Шептицького вчився у Мюнхенській академії та Національній школі мистецтв у Парижі, а Буцманюк — у Краківській академії мистецтв.
Фото: loda.gov.ua, ugcc.ua