У COVID-лікарні «Укрзалізниці» в Харкові досі не провели кисень - ОДА
Про це повідомив кореспондентові Укрінформу заступник голови Харківської ОДА Михайло Черняк.
За його словами, організувати та профінансувати проведення кисневих трас мала саме "Укрзалізниця". Заступник голови наголошує: обидва заклади - відомчі, але були визначені як госпітальна база під COVID-19.
В одній лікарні в реанімації шість точок доступу до кисню, в другій можуть використовувати лише 4. Решта ліжок забезпечена концентраторами.
"Профінансувати ці лікарні ми не можемо. Бюджетний кодекс забороняє. На сьогоднішній день голова ОДА Айна Тимчук спілкується безпосередньо з керівництвом "Укрзалізниці", щоб вони фінансували. Ці лікарні в повному обсязі мають отримати ковідні гроші, щоб забезпечити лікарів засобами захисту, а пацієнтів - медикаментами. Бо НСЗУ за ковідними пакетами ліцензувала ці лікарні. Гроші отримує "Укрзалізниця", і тому є питання, скільки грошей надходить саме в лікарні. І хоча це не наша компетенція, ми займаємося цим питанням, щоб врегулювати ситуацію і забезпечити лікування хворих у цих закладах", - наголосив Черняк.
Минулого тижня директори лікарень надіслали в адміністрацію листи з проханням допомогти засобами захисту, витратними матеріалами. За словами Черняка, таку допомогу нададуть.
У самих закладах від спілкування з журналістами відмовляються.
Як повідомляв Укрінформ, наприкінці листопада 2020 року залізничні лікарні в Харкові почали прийом хворих на COVID-19. За тодішніми даними Харківської облради, в закладах було 12 кисневих точок в реанімації. Також їм передали 50 концентраторів.
25 листопада 2020 року тодішній заступник голови ОДА Тарас Пастух, коментуючи ситуацію, зазначив, що "Укрзалізниця" обіцяла профінансувати прокладання кисневих трас у закладах, однак коштів не надала, тому в заклади направили резерв кисневих концентраторів, сформований в області.
26 листопада голова правління АТ «Укрзалізниця» Володимир Жмак на зустрічі з міністром охорони здоров’я Максимом Степановим зазначив, що їхні лікарні потребують додаткового фінансування в розмірі 82 млн грн. Ці гроші необхідні для закупівлі та засобів індивідуального захисту, прокладення кисневих трас. Зокрема, для Харківської клінічної лікарні на залізничному транспорті №1 доцільно було б придбати кріогенний газифікатор, який може забезпечити подачу кисню до 70 точок одночасно.