Нову залізничну лінію побудують на Луганщині
Про це повідомив керівник напрямку енергетики та інфраструктури проєкту USAID "Економічна підтримка Східної України" Олександр Стеценко в програмі "Официальный разговор" телеканалу "Дом", передає Укрінформ.
За його словами, вартість проєкту коливається в районі 80-100 млн дол. Але при цьому втрати Луганщини від відсутності залізничного сполучення за рік в середньому становлять понад 90 млн євро.
Стеценко нагадав, що основна проблема Луганської області із залізничним сполученням у тому, що в регіоні одна з двох залізничних гілок - "Лантратівка - Кондрашевська-Нова - Луганськ", з 2015 року є відрізаною. Вона на півночі межує з територією Російської Федерації, на півдні - з тимчасово непідконтрольною частиною регіону.
"2/3 території Луганської області не мають фізичного зв'язку з рештою території України. Тобто туди можна доїхати тільки автомобілем", - зазначив Стеценко.
І якщо раніше вважали, що проєкт будівництва нової лінії занадто дорогий і не виправдає витрат, то зараз, за словами експерта, ця думка змінилася докорінно.
"Якщо скласти докупи всі витрати, то виявляється, що ця залізниця окупиться в цілому для економіки України, для економіки регіону. Окупиться за один рік. І зараз це вже цікавий проєкт для реалізації", - зауважив він.
Стеценко також повідомив, що 3 тижні тому вже був запущений тендер на розробку техніко-економічного обґрунтування (ТЕО).
"Ось це ТЕО якраз є першим етапом реалізації проєкту. Тобто без цього техніко-економічного обґрунтування неможливо обговорювати з міжнародними структурами фінансування. В обов'язковому порядку їм необхідне обґрунтування, - який проєкт, скільки він буде коштувати, яку користь принесе, які потенційні ризики, який термін реалізації, які учасники, хто що робить. Ось ці питання повністю висвітлюються у ТЕО", - пояснив експерт.
Всього розглядається чотири варіанти будівництва нової гілки. Один з них передбачає, що вона пройде через Сєвєродонецьк, зазначив він.