Будівництво залізниці Рубіжне-Старобільськ планують завершити у 2025 році

Будівництво залізниці Рубіжне-Старобільськ планують завершити у 2025 році

Ексклюзив
Укрінформ
Будівництво залізничної лінії протяжністю 73 кілометри на маршруті Рубіжне – Старобільськ у Луганській області планують завершити у 2025 році.

Про це у коментарі Укрінформу повідомила віцепрем‘єр-міністр України - міністр з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України Ірина Верещук.

"Упродовж листопада-грудня 2021-го проєктною організацією вже визначено оптимальний напрямок з’єднання залізничних ліній за маршрутом Рубіжне – Старобільськ протяжністю 73,14 кілометра. Завершення виготовлення техніко-економічного обґрунтування тут заплановано на жовтень поточного року, а саме будівництво орієнтовно маємо закінчити у 2025 році",– зауважила Верещук.

Вона також пояснила, що Стратегією економічного розвитку Донецької та Луганської областей на період до 2030 року передбачено будівництво нової залізничної лінії в північно-східній частині Луганщини. Мінреінтеграції торік забезпечило залучення фінансування від Агентства міжнародного розвитку USAID на розробку техніко-економічного обґрунтування згаданого проєкту.

Віцепрем‘єр уточнила, що над реалізацією проєкту спорудження ділянки залізниці Рубіжне – Старобільськ працюють у синергії із Укрзалізницею, Луганською ОДА й міжнародними партнерами.

За словами Верещук, ця залізнична лінія, окрім транспортування вантажів, виконуватиме ще й важливу соціальну функцію, оскільки населення значної частини області зможе діставатися до фактичного обласного центру в Сєверодонецьку залізницею. Також це знизить навантаження на мережу автодоріг. Цю залізничну ділянку, як і інші гілки, що ведуть на Луганщину, планують електрифікувати.

Читайте також: Ірина Верещук, віцепрем'єр-міністр — міністр з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій

Також у Мінреінтеграції повідомили, що проєктанти визначили орієнтовну вартість спорудження залізничної лінії. Відтак, без електрифікації її побудова вартуватиме 4,036 млрд грн і ще 560 млн грн - на придбання рухомого складу. Якщо говорити про електрифікацію ділянки, то доведеться ще виконувати окреме техніко-економічне обгрунтування. У такому разі електрифікований варіант цієї лінії може коштувати 8, 325 млрд гривень (на будівництво – 6, 795 млрд грн, й на придбання рухомого складу – 1,530 млрд гривень).

Мінреінтеграції наразі працює над залученням до реалізації цієї ініціативи пільгових кредитів міжнародних фінансових організацій, зокрема Європейського інвестиційного банку і Фонду розвитку економічного співробітництва Республіки Корея. Триває відповідний переговорний процес.

У міністерстві наголосили, що успішна реалізація цього проєкту покаже спроможність нашої держави достатньо швидко відновити економіку на Луганщині і створити в регіоні робочі місця, дасть комфортніші умови для ведення бізнесу і загалом надасть додатковий імпульс у розвитку громад. Крім того, покращить надійність енергопостачання півдня Луганщини й сприятиме ефективному забезпеченню національної безпеки та оборони в контексті логістики та переміщення наших військ і техніки.

Як повідомлялося, у Луганській ОДА у грудні 2021 року за участю громадськості та головного інженера проєкту обрали оптимальний варіант будівництва нової залізничної гілки у Луганській області, а саме Рубіжне – Старобільськ. Тоді ж голова облдержадміністрації Сергій Гайдай нагадав, що з початку бойових дій північна частина Луганщини повністю відрізана від всеукраїнської мережі залізничного сполучення. Це, зокрема, викликало важку ситуацію в енергетичній галузі через неможливість постачання вугілля на Луганську ТЕС у місто Щастя. Крім того, сільгоспвиробники області для перевезення продукції змушені використовувати автомобільний транспорт, що призводить до швидшого руйнування доріг.

Приєднуйтесь до наших каналів Telegram, Instagram та YouTube.

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-