У Львові підписали Меморандум про відновлення євроколії до кордону з Польщею
Про це повідомляє пресслужба Львівської ОДА, передає Укрінформ.
Зазначається, що документ уклали між чотирма сторонами: Львівською ОДА, Рава-Руською міською радою та Добросинсько-Магерівською сільською громадою, акціонерним товариством «Українська залізниця».
Технічне завдання проєкту передбачає капітальний ремонт колії європейського зразка завдовжки 8 кілометрів, а також реконструкцію залізничного вокзалу у м. Рава-Руська з можливістю проводити митний контроль.
«Загальний проєкт передбачає будівництво євроколії між Варшавою та Києвом через Львів. На нього за 6 років анонсували скерувати з держбюджету 200 млрд гривень. Євроколія означає об’єднання якісними пасажирськими перевезеннями дві європейські столиці.Першим його етапом має стати прокладання нового 8-кілометрового відрізка вузькоколійки між Рава-Руською і держкордоном. Ініціатива належить нам, Львівщині. Почати плануємо вже - з виготовлення ПКД за кошти громад та області. Це коштуватиме 4 мільйони гривень», - наголосив очільник області Максим Козицький.
Проєкт має стати частиною президентської програми «Велике будівництво» у напрямку оновлення Укрзалізниці. Виготовити проєктно-кошторисну документацію мають у поточному році. Замовником робіт виступає Рава-Руська міська рада. Спільно з Добросинсько-Магерівською сільською громадою вони здійснюватимуть співфінансування на виготовлення проєктно-кошторисної документації з відновлення європейської колії на відрізку Держкордон (Гребенне) – Рава-Руська та реконструкції вокзального комплексу на території Рава-Руської міської територіальної громади.
Своєю чергою, акціонерне товариство «Українська залізниця» надає необхідну інформацію для підготовки ПКД та взаємодіє у процесі одержання необхідних погоджувальних документів.
На сьогодні з Варшави до прикордонного переходу Гребенне курсують поїзди колією європейського стандарту. Від держкордону до станції Рава-Руська також наявна євроколія, яка з 2005 року не експлуатується, перебуває у незадовільному стані та потребує капіталовкладень. Ширина теперішньої залізничної колії між ст. Львів та ст. Рава-Руська становить 1520 мм, в той час, як ширина колії на дільниці Рава-Руська – Гребенне – Варшава – 1435 мм. Це зумовлює потребу у перестановці візків рухомого складу або ж пересадку пасажирів, перевантаження вантажів, що і створює незручності для користувачів залізничного транспорту та технологічні перепони в організації злагодженого перевізного процесу.
Як повідомляв Укрінформ, на Львівщині цього року планують відновлення євроколії зі Львова до Варшави. Розпочнуть роботи з напрямку Держкордон-Рава-Руська. Вартість проєкту орієнтовно становитиме 100 млн грн.