У Києві відбулася презентація проєкту змін до законодавства щодо інституту старост
Захід відбувся в Укрінформі.
За словами народного депутата, голови підкомітету з питань адміністративно-територіального устрою Комітету Верховної Ради України з питань організації державної влади, місцевого самоврядування, регіонального розвитку та містобудування Віталія Безгіна, законопроєктом визначається чіткий алгоритм утворення інституту старост.
«Спочатку має відбутись утворення старостинських округів. Потім запропоновано проводити громадські обговорення кандидатур старост у межах округу», - пояснив парламентарій.
Він додав, що після громадського обговорення має відбутись подання сільським/селищним/міським головою кандидатури старости до місцевої ради, лише після цього місцева рада має затвердити старосту.
«Також важливо уточнити, що проєкт закону передбачає, що усі населені пункти, окрім адміністративного центру громади, мають входити в старостинські округи», - зазначив Безгін.
Водночас депутат акцентував, що законодавча ініціатива передбачає безперервність роботи старост до моменту обрання нового старости новообраною місцевою радою.
Окрім того, законопроєкт регулює повноваження сільського/селищного/міського голови призначати старост на посаду.
«Він може це зробити, якщо місцева рада не затверджує три рази поспіль старост, які були підтримані на громадських обговореннях, а також якщо місцева рада достроково припинила свої повноваження, або ж якщо сесії місцевої ради не скликаються протягом 6 місяців», - зауважив голова підкомітету з питань адміністративно-територіального устрою та місцевого самоврядування.
Депутат також додав, що таке призначення діє 6 місяців, а у випадку припинення повноважень місцевої ради - на строк повноважень сільського/селищного/міського голови.
За словами Безгіна, документом також регулюються додаткові умови утворення старостинських округів.
Він зазначив, що до критерію кількості необхідного для утворення старостинського округу (мінімум 500 осіб), додається показник щільності населення на території. Також якщо показник щільності населення в громаді нижчий за середньостатистичний по Україні, то нижня межа кількості жителів знижується до «не менше 200».
Окрім того, Мінінфраструктури доручається протягом двох місяців визначити перелік громад із низькою щільністю населення.
Водночас проєкт закону передбачає запровадження особливостей функціонування інституту старост під час дії воєнного стану.
«Сюди ми відносимо право на проведення щорічного звітування у дистанційному режимі, можливість для сільського/селищного/міського голови призначити в.о, старости у разі мобілізації старости (зі збережнням йому посади як соціальної гарантії для військовослужбовця), а також проведення громадського обговорення кандидатури старости в режимі онлайн (за участі начальника районної або обласної військової адміністрації)», - повідомив народний депутат.
Окрім того, документом передбачена можливість офіційного звільнення старост (за його бажанням), якщо територія громади є тимчасово окупованою - за рішенням начальника ОВА. Також пропонується розблокування можливості призначення старост у громадах, в яких введені військові адміністрації населених пунктів із самоврядними повноваженнями (не діє місцеве самоврядування).
«Хочу зазначити, що проєкт ще не був зареєстрований, що є наслідком великої кількості публічних обговорень. Сама реєстрація законопроєкту запланована на 19 липня», - резюмував народний депутат.
Як повідомлялося, Верховна Рада України має намір внести зміни до законодавства, яке регулює діяльність старост в громадах.