У Миколаєві пройшла зустріч з екіпажем яхти «Ікар», яка здійснила першу навколосвітню подорож

У Миколаєві пройшла зустріч з екіпажем яхти «Ікар», яка здійснила першу навколосвітню подорож

Фото
Укрінформ
На Миколаївщині зустріччю з екіпажем яхти «Ікар», яка здійснила першу навколосвітню подорож, стартував проєкт «Ідентичність Миколаївщини: минуле, сучасне і майбутнє». Він покликаний популяризувати регіон і сприяти поверненню жителів з евакуації.

Як повідомила кореспонденту Укрінформу організаторка проєкту Руслана Сікаленко, він реалізується ГО «Центр навчання та освіти дорослих «Південь» за підтримки Агентства США з міжнародного розвитку USAID «Зміцнення громадської довіри (UCBI)».

«Наш проєкт покликаний ще більше закохати у Миколаївщину, розказати про її красу та особливості, що у нас є чим пишатися. Хочеться, щоб люди, які виїхали за кордон чи в інші регіони, хотіли сюди повертатися. Проєкт розрахований на три місяці і передбачає 20 заходів та записів відео про людей, цікаві локації, бізнес тощо. Але розпочинаємо ми з минулого – бо воно у нас дуже непересічне», - зазначила Сікаленко.

У Миколаєві відбулася зустріч з екіпажем яхти «Ікар», яка здійснила першу навколосвітню подорож / Фото: Алла Мірошниченко, Укрінформ

За її словами, одним із партнерів проєкту став Миколаївський музей суднобудування і флоту, на майданчику якого й було організовано зустріч з екіпажем «Ікара». До речі, саме тут зберігається модель цієї яхти, яку передав капітан «Ікара».

У вересні 1987 року «Ікар» з екіпажем у складі дев’яти моряків під командуванням капітана Бориса Немірова вийшов з Миколаєва. Їхній похід тривав 325 днів і став першим у тодішньому СРСР.

Сьогодні, згадуючи ті події, помічник капітана Станіслав Черкес зазначив, що йому особливо запам’яталося, як вітрильник проходив мис Горн, води навколо якого дуже небезпечні. Але погода видалася чудовою і їм вдалося добре розгледіти це місце. Для команди це були незабутні хвилини, бо проходження мису Горн вважається вершиною досягнень у вітрильному спорті.

«А ще запам'яталася зустріч із хвилею-вбивцею, коли ми йшли повз Антарктиду. Це незабутня подія. Ми спустилися з «буремних 40-х» до «несамовитих 60-х (назва широт, які відрізняються сильними штормовими вітрами – прим. автора). Хвиля піднялася метрів на 20. Це була дійсно гора. Що характерно, вона йшла перпендикулярно іншим хвилям. Коли ми досягли її гребня, то було таке враження, що дивимося вниз з висоти сьомого поверху. Далі скотилися донизу і глибоко занурилися. Але нам пощастило – вдало випірнули», - розповів помічник капітана.

Після першої «навколосвітки» вітрильник ще двічі брав участь у знакових міжнародних перегонах. В 1992 році - у міжнародній регаті «Колумбус-92», яку присвятили 500-річчю відкриття Америки Христофором Колумбом. Саме у рамках цього заходу вперше під прапором незалежної України вітрильник здійснив похід до Нью-Йорка і назад. За 182 дні було пройдено 15 тисяч миль. А у 2000 році «Ікар» був єдиною яхтою від України, яка взяла участь у регаті «Третє тисячоліття під вітрилами». Вона проходила за маршрутом Італія–США–Канада–Нідерланди.

У 2013 році пішов з життя капітан Борис Неміров. Технічний стан «Ікара» ставав дедалі гіршим, почали міркувати над тим, щоб поставити яхту на прикол і перетворити на пам’ятник.

Читайте також: Українська антарктична експедиція вирушила на станцію «Академік Вернадський»

Та все ж господарі яхти – Національний університет кораблебудування (НУК) імені адмірала Макарова - її відремонтували, відреставрували, і в червні 2020 року «Ікар» став у стрій - взяв участь в екологічній регаті «Кубок Кінбурнської коси».

Як повідомлялося, на Миколаївщині представили сувенірну лінійку, ключовим елементом якої став таврійський розпис, що покликана популяризувати регіон як туристичний.

Приєднуйтесь до наших каналів Telegram, Instagram та YouTube.

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-