Рекомендації "венеціанки" можуть втілити за латвійською моделлю - МОН
Про це зазначила міністр освіти і науки України Лілія Гриневич під час візиту до Латвійської республіки.
"Нам необхідно знайти правильні моделі навчання для представників національних громад, щоб вони чудово знали і могли вживати рідну мову і так само чудово володіли державною мовою. Ми вважаємо, що досвід Латвії в цьому питанні дуже цінний для України. І рекомендації, які ми отримали щодо статті 7 від Венеційської комісії, в тому числі можуть бути імплементовані й через такі моделі, які пропонуються в Латвії", – наголосила Гриневич.
Зокрема, йдеться про співвідношення в навчанні 60 на 40 у старшій школі, де 60% часу відводиться на вивчення навчальних предметів державною, а 40% – рідною мовою. Наприклад, така схема застосовується в українській середній школі в Ризі, яку в межах візиту відвідала Лілія Гриневич.
Вона та заступник міністра Павло Хобзей зустрічалися з міністром освіти та науки Латвії Карлісом Шадурскісом, латвійськими міністерськими чиновниками. Загалом обговорювалося латвійсько-українське двостороннє співробітництво та національні пріоритети в сфері освіти і науки, відбувся обмін досвідом щодо освітніх можливостей в школах національних меншин, інклюзивної освіти та професійного розвитку вчителів. В ході зустрічі також були присутні Посол Латвії в Україні Юріс Пойканс та Тимчасовий повірений України в Латвії Аліса Подоляк.
У другій половині дня українська делегація побувала у Ризькому технічному університеті, де відвідала проектні виробництва, лабораторії, наукову бібліотеку. Під час зустрічі сторони обговорили можливості співпраці, а також питання, пов'язані з розвитком науки та технологій.
Як повідомлялося, відповідно до міжурядової угоди про співпрацю в галузі освіти, науки, молоді та спорту, підписаної у вересні 2017 року, українські студенти матимуть можливість претендувати на латвійські державні стипендії для іноземців.
Фото: mon.gov.ua