Інститут масової інформації назвав головних замовників "джинси"
Про це на засіданні круглого столу на тему "Презентація та публічне обговорення результатів моніторингів українських ЗМІ" заявила керівник аналітичного відділу Інституту масової інформації Олена Голуб.
"Основними замовниками "джинси" у 2017 році стали Опозиційний блок - 20 відсотків, Радикальна партія - 12 відсотків, Тернопільська ОДА - 11 відсотків, Житомирська ОДА - 8 відсотків, Віктор Медведчук - 7 відсотків", - сказала експерт.
За її словами, цей рік у плані замовлених матеріалів був "стабільно напружений. В принципі стрибків особливих не було". Так, в Інтернет-ЗМІ значно переважала політична "джинса" над комерційною - 86 відсотків політичної і лише 14 комерційної. Натомість у друкованих ЗМІ це 50 на 50.
Стосовно друкованих ЗМІ великий вплив має медіа-власник. Як приклад вона навела газету "Сьогодні", де немає жодного випуску без реклами штаба Ріната Ахметова. Сайт "Обозреватель" переважно висвітлює Олега Ляшка і Опозиційний блок.
УНІАН висвітлює матеріали, "які виглядають дивними для центральної інформаційної агенції. Наприклад, Барна поїхав у районний центр Тернопільської області". На думку Голуб, це не зовсім всеукраїнська новина.
За її словами, Віктор Медведчук постійно з'являється на сайті "Кореспондент". Партія Відродження фігурує на УНІАН і на Обозревателі.
Переважна більшість ЗМІ висвітлює неетично події в країні. "Лакмусовим папірцем стала аварія у Харкові. З 10 Інтернет-ЗМІ лише три не назвали Зайцеву у перший день винуватицею. Це - Укрінформ, "Ліга" і 112 канал. Всі інші назвали винною. Тобто, презумпції невинуватості в українських ЗМІ практично не існує", - зауважила Голуб.