Різні, але єдині: МІП запускає кампанію на утвердження толерантності щодо меншин
Про це повідомила завідувачка сектору з питань європейської інтеграції МІП Людмила Василенко під час круглого столу в Укрінформі.
“Ми розробили комунікаційну кампанію в рамках проекту “Медіа без упереджень”. Вирішили акцентувати на тому, що толерантність — це єдність у різноманітті. Це наша кампанія “Ми різні, але ми єдині””, - сказала Василенко.
Вона розповіла, що в межах кампанії як соціальна реклама буде розповсюджений відеоролик на телеканалах і в інтернеті. У ньому представники різних національних спільнот своїми мовами читають відомий вірш Ліни Костенко. Крім того, будуть встановлені й відповідні біг-борди.
За словами Василенко, підставою для проведення кампанії стали результати дослідження, проведеного Центром Разумкова у березні 2017 року, в якому брали участь 2016 респондентів з усіх регіонів України за винятком тимчасово окупованих територій Донбасу і Криму, його похибка не перевищує 2,3%. Відповідно до опитування майже дві третини українців (62%) заявили, що не довіряють представникам інших національностей, і 65% українців не довіряють представникам інших релігій.
Водночас завідувачка сектору зазначила, що було вирішено зосередитися на кращих практиках, на історіях успіху.
“Ми розуміємо, що є проблеми. І комунікування успішних практик є надзвичайно важливим для формування загальної толерантності в суспільстві, для того, щоб ми ставали терпимими до культури одне одного, до думок, до способу життя, до звичаїв”, - підкреслила вона.
Представник МІП нагадала, що проект “Медіа без упереджень: слова мають значення” було розпочато у жовтні-грудні 2018 року Мінінформполітики спільно з Радою Європи. Було розроблено порадник, як українським медіа наблизитися до європейських стандартів, який об’єднує 2 компоненти: гендерний і толерантного висвітлення тематики меншин в Україні — без упереджень та дискримінаційних заголовків.
Менеджер проекту “Захист національних меншин, включаючи ромів, та мови меншин в Україні” Земфіра Кондур закликала журналістів допомагати долати стереотипи або упереджене ставлення до представників національних спільнот, зокрема до ромів. Важливо показувати більше позитивних історій, наголосила вона.
“Нам би дуже хотілося, щоб ромів бачили як частину мультикультурного суспільства в Україні, показували ті досягнення, які є, або відображали реальне життя цих людей”, - сказала Кондур.
За її словами, проект “Захист національних меншин, включаючи ромів, та мови меншин в Україні” готує 8 успішних історій ромських медіаторів, або посередників, які допомагають ромським родинам, працюють з різними установами, в ромських поселеннях. Ці ролики будуть представлені під час інформаційної кампанії, запуск якої відбудеться до Міжнародного дня ромів 8 квітня.