Три чверті українців отримують інформацію з ТБ
Про це свідчать результати опитування, проведеного Київським міжнародним інститутом соціології на замовлення ГО "Детектор медіа", які презентував заступник директора КМІС Антон Грушецький, повідомляє кореспондент Укрінформу.
"Щодо того, з яких джерел населення отримує інформацію і яким джерелам довіряє найбільше, домінуючу позицію займає центральне українське телебачення - 74% жителів України стверджують, що це одне з ТОП-джерел інформації для них. На другому місці з істотним відривом - майже втричі менше, 27,5%, - говорять про українські інтернет-сайти. Ще майже чверть населення - 23,5% - говорить про соціальні мережі", - зазначив Грушецький.
Таким чином, за його словами, визначальним для формування думок і поглядів населення, у тому числі і впливу пропаганди, залишаються центральні українські телеканали.
"Щодо довіри до джерел інформації, то номером один теж залишаються центральні українські телеканали - 41% українців стверджують, що вони довіряють йому в питаннях висвітлення новин про події в Україні і світі", - додав експерт.
Водночас він наголосив, що показники зменшились порівняно з попереднім роком, коли телебачення було основним джерелом для 86% респондентів. "Є тенденція до зниження користування телебаченням", - констатував Грушецький.
Він також зазначив, що згідно з даними дослідження в Україні є ТОП 5-6 телеканалів, які дивиться переважна більшість населення країни. Це, зокрема, "1+1" (50%), "Україна" (43%), "Інтер" (34,4%), ICTV (32,5%), СТБ (31,4%). Інші канали назвали не більше 16% жителів України. Проте за останній рік відзначається зниження кількості людей, які називали кожен з цих телеканалів, крім "України".
"Динаміка схожа і з відсотком тих, хто довіряє інформації з певних телеканалів. Найбільше довіряють телеканалу "1+1" - 24,2%, тобто кожен четвертий українець. 20,3% говорили про телеканал "Україна", 14,7% - про "Інтер", 15,2% - про ICTV, 12,8% - про СТБ", - поінформував Грушецький.
Щодо соціальних мереж,то, за словами соціолога, абсолютна більшість користувачів - 74% - говорять про Facebook як про мережу, з якої вони отримують інформацію. Істотний сегмент тут становлять і ті, хто користується Інстаграмом - 33,5%. Про російські соцмережі говорять менше користувачів - 15% сказали про ВКонтакте і 10% - про Одноклассники. Загалом серед користувачів кожен п'ятий (20%) отримує інформацію з російських соціальних мереж.
Дослідження "Довіра до ЗМІ, вплив російської пропаганди, медіаграмотність в Україні" проводилося Київським міжнародним інститутом соціології з 1 по 25 лютого 2019 року. Польовий етап тривав з 9 по 20 лютого 2019 року. Опитування проводилося в 110 населених пунктах у всіх областях України, окрім АР Крим. У Донецькій і Луганській областях опитування проводилися тільки на територіях, що контролюється Україною. У результаті польового етапу було зібрано 2042 анкети.
Дослідження проведене за фінансової підтримки Міністерства закордонних справ Данії (DANIDA).