Нові правила: Шкарлет обіцяє, що в підручники більше не пропустять «нісенітниць»
Як передає Укрінформ, про це міністр освіти і науки Сергій Шкарлет повідомляє у Телеграмі.
«Оновлено порядок конкурсного відбору шкільних підручників. Це важливий крок до вдосконалення їхнього змісту та покращення якості. Роботу в цьому напрямі ми розпочали минулого року», - заявив Шкарлет.
Він зауважив, що всі пам’ятають, яка критика лунала від батьків і вчителів стосовно виданого у 2017 році підручника з хімії для 9 класу та із всесвітньої історії для 11 класу 2019 року.
Міністр вважає, що критика абсолютно обґрунтована, оскільки мали місце недоречні нісенітниці на сторінках навчальної літератури.
«Боротися з цією проблемою команда МОН почала саме з суттєвого поліпшення процедури відбору. І конкурсні відбори підручників (крім електронних) для 9 класу та посібників для здобувачів повної загальної середньої освіти і педагогічних працівників вже були оголошені за новими правилами», - заявив Шкарлет.
За його словами, головна відмінність нового порядку - цілковита прозорість і відкритість усіх етапів конкурсу.
Міністр зазначив, що у відборі зможуть взяти участь лише ті підручники, яким надано гриф МОН. Таким чином, процес здійснення експертизи підручників виводиться за межі конкурсу - він буде йому передувати. Це дозволить збільшити час для роботи експертів, а також надасть авторам і видавництвам можливість доопрацювати підручники після отриманих зауважень.
Крім того, підручники подаватимуться на конкурс у вигляді оригінал-макетів, часу для ознайомлення з новоствореними підручниками передбачено більше. Також обов’язковим стало обговорення підручників педагогічними працівниками, батьками та іншими зацікавленими особами, окрема увага приділятиметься дизайнерському оформленню навчальних видань.
«На цьому ми не зупиняємося. У планах - відновити процес апробації підручників перед масовим запровадженням їх у заклади освіти», - заявив Шкарлет.
Як повідомляв Укрінформ, у квітні Міністерство освіти і науки України розробило проєкт Порядку конкурсного відбору підручників (крім електронних) та посібників для здобувачів повної загальної середньої освіти та педагогічних працівників.
Раніше набула резонансу поява в шкільних підручниках антинаукової інформації. Так, у підручнику з хімії для 9 класу радили лікувати рак содою, а автори історії замість наукових фактів внесли в статтю біблійні міфи.