Українці можуть здати зразки ДНК у шести країнах Євросоюзу та Туреччині
Про це в ефірі “Єдиних новин” повідомив заступник міністра внутрішніх справ України Леонід Тимченко, передає Укрінформ із посиланням на МВС.
“Так, до 15 січня громадяни, які перебувають за кордоном, мають змогу записатися для здачі ДНК-зразків з метою пошуку та ідентифікації родичів, які є зниклими безвісти”, - ідеться у повідомленні.
Для цього потрібно заповнити заявку, надіслати її на електронну адресу hotline@dmsu.gov.ua та визначитися із місцем забору ДНК-зразків.
За словами Тимченка, “наразі у шести країнах Європейського Союзу у підрозділах ДП “Документ” Державної міграційної служби України створюються можливості для здачі зразків букального епітелію. У подальшому ці ДНК-профілі будуть передані до уповноважених органів системи МВС”.
“Відбір зразків проводили восени минулого року на території Польщі та Німеччини, але залежно від кількості поданих заявок та від територіальності МВС буде надавати можливість здавати такі зразки на території Чехії, Словаччини, Італії або Іспанії, а також на території Туреччини”, - поінформував заступник міністра.
Тимченко зазначив, що “в процесі ідентифікації тіл експертам також допомагають наші міжнародні партнери. Це Міжнародна комісія з питань зниклих безвісти, яка знаходиться в Нідерландах".
“Ми співпрацювали з ними упродовж 2023 року, і за цей період відібрали зразки у понад 400 громадян України за кордоном. За допомогою такої співпраці було встановлено близько дев'яносто збігів”, - додав Тимченко.
За його словами, “на даний час в Єдиному реєстрі осіб зниклих безвісти, який адмініструє МВС, знаходиться 17 тисяч осіб. Відповідно видано 17 тисяч витягів із вказаного реєстру”.
Також Тимченко поінформував про роботу Секретаріату Уповноваженого з питань осіб, зниклих безвісти за особливих обставин, який на початку осені 2023 року почав функціонувати при МВС.
Відповідно до постанови Кабінету міністрів України у вересні 2023 року функції були передані від Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій до МВС.
За цей період створено колцентр, з’явилася можливість подавати звернення через вебсайт, створювати анкету, заповнювати її для того, щоб була єдина аналітична платформа і можна було опрацювати всі анкети від громадян, які шукають своїх родичів, зниклих безвісти за особливих обставин.
Окрім цього, представники Секретаріату Уповноваженого на сьогодні працюють у 13 регіонах України.
“Якщо ви зареєстровані на території Луганської області, ви можете звернутися до територіального офісу Уповноваженого, який знаходиться у Донецькій області або в інших областях України. Один регіональний офіс може обслуговувати кілька областей. Таким чином, сьогодні фактично вся Україна забезпечена присутністю представниками Уповноваженого з питань осіб, зниклих безвісти за особливих обставин”, - підкреслив Тимченко.
Як повідомляв Укрінформ, станом на середину жовтня Єдиний реєстр осіб, зниклих безвісти за особливих обставин, налічував 28 тисяч осіб.