Після вторгнення РФ використання української мови в соцмережі Х зросло на 87%
Як передає Укрінформ, про це йдеться у дослідженні вчених з Університету імені Людвіга Максиміліана у Мюнхені, Мюнхенського технічного університету та Університету Бата у Великій Британії, опублікованому в науковому журналі Communications Psychology.
Вчені проаналізували 4 453 341 допис у соцмережі Х із геотегами від 62 712 українських користувачів до та під час повномасштабного вторгнення Росії в Україну – в період з січня 2020 року по жовтень 2022 року.
Зазначається, що ще до початку війни вчені спостерігали постійний перехід від російської мови до української, який різко прискорився з початком повномасштабного вторгнення РФ.
«Примітно, що наш аналіз показує, що після російського вторгнення більше половини користувачів Твіттера (соцмережа Х – ред.), які робили дописи російською мовою, перейшли на українську», - йдеться у дослідженні.
За словами дослідників, мови можуть бути причиною конфлікту, і вони часто включені у визначення культурної та етнічної ідентичності та є основою для будівництва нації і політичних змін.
Науковці зазначають, що збільшення використання української мови в соцмережах в Україні існувало вже після Євромайдану та російської анексії Криму у 2014 році, однак саме після початку повномасштабного вторгнення стався різкий перехід.
В ході дослідження науковці з’ясували, що середня інтенсивність твітів російською від 2020 року лишалася практично незмінною аж до листопада 2021 року. З цього моменту і по жовтень 2022 року спостерігалося зниження використання цієї мови на 21%. Для англійської мови — навпаки — після листопада 2021 року спостерігалося різке зростання на 107%.
Що стосується української мови, то йдеться більше про довгострокове зростання приблизно на 43% до початку повномасштабної агресії РФ. Воно трохи призупинилося незадовго до 22 лютого 2022-го, але значно прискорилося після — аж на 87%.
Такі тенденції свідчать про зміни в практиці спілкування українців в умовах повномасштабного вторгнення, йдеться у публікації.
Зазначається, що українським сегментом соцмережі Х користуються люди віком 18–29 років (13%), 30–39 років (8%), 40–49 (7%), 50+ (1%).
Науковці наголосили, що в ході дослідження не збирали і не визначали демографічні дані користувачів, такі як вік, стать, гендер або раса, а також — відповідно до вимог етичної комісії — не отримували інформованої згоди від користувачів соцмережі Х.
Як повідомляв Укрінформ, за даними дослідження «Індекс медіаграмотності українців», проведеного громадською організацією «Детектор медіа», до 81% українців повністю відмовилися від медіапродуктів російського виробництва.