Мовний омбудсмен з початку року отримав 569 звернень про порушення
Про це повідомляє пресслужба мовного омбудсмена, передає Укрінформ.
"Найбільше звернень (майже 50%) традиційно стосуються порушень у сфері обслуговування споживачів. Із них 145 - відсутності української версії сайтів інтернет-магазинів та інтернет-представництв, 82 - порушень безпосередньо під час обслуговування та 46 - подання інформації про товари та послуги недержавною мовою", - йдеться у повідомленні.
Водночас, зауважив мовний омбудсмен Тарас Кремінь, у порівнянні з аналогічним періодом минулого року кількість скарг у сфері обслуговування зменшилася більш ніж удвічі. "Скажімо, скарг на відсутність української версії сайтів інтернет-магазинів та інтернет-представництв в першому кварталі 2023 року надійшло понад 300, а щодо порушень безпосередньо під час обслуговування - 159”, - зазначив він.
Крім того, актуальною є проблема дотримання вимог законодавства у сфері інформації для загального ознайомлення (ст. 28 Закону "Про забезпечення функціонування української мови як державної") та реклами (ст. 32) - протягом січня-березня щодо цього надійшло 86 звернень.
Мовні проблеми є й у сфері освіти. З початку року громадяни надіслали 21 звернення щодо порушень законодавства педагогічними та науково-педагогічними працівниками закладів дошкільної, загальної середньої та вищої освіти, а також 23 звернення щодо освіти дорослих.
Доволі значною залишається і кількість порушень мовного закону окремими чиновниками: 18 звернень надійшло щодо порушень в органах влади, 9 - в установах комунальної та державної форм власності.
Надходять також скарги щодо мовних порушень у сферах охорони здоров’я (35 звернень), культури (17), медіа (26) і транспорту (18).
Найбільше повідомлень громадян про порушення надійшло з Києва (197), Одеської (102) та Харківської (73) областей.
Як повідомлялося, у 2023 році було затверджено 41 обласну та місцеву програми з опанування української мови.