Довіра до телемарафону «Єдині новини» впала
Про це під час презентації дослідження в Укрінформі розповіла старша наукова співробітниця Інституту соціології НАН України Марта Наумова.
«Ставлення до «Єдиного марафону» за рік погіршилося. Частка тих, хто вважає формат телемарафону виправданим, знизилася з 58% до 41%. Кількість тих, хто не сприймає такий формат і ставиться до нього скоріше негативно, зросла з 12% у 2022 році до 27% у 2023-му. Хоча 41% вважає, що такий формат є виправданим в умовах війни, але більшість аудиторії шукає інформацію в інших джерелах», – зазначила спікерка.
Вона також зауважила, що водночас 30% респондентів переконані, що медіа працюють в інтересах власників та інвесторів медіа, 25% вважають, що медіа працюють в інтересах Української держави, а також суспільства в цілому. «Тобто простежується тренд за два роки війни, що, на переконання аудиторії, медіа все ж працюють в інтересах держави», – відзначила науковиця.
Загалом, за її словами, згідно з отриманими результатами, медіаграмотність 3% українців є низькою, у 21% – нижча за середню, 62% має вищий за середні рівень медіаграмотності і 14% – високий.
Громадська організація «Детектор медіа» провела кількісне дослідження, аби визначити індекс медіаграмотності українців, тобто рівень вміння свідомо сприймати й критично тлумачити інформацію, а також користуватися розмаїттям медіа.
Дослідження «Індекс медіаграмотності української аудиторії» відбулося методом інтерв’ю «обличчя до обличчя» за допомогою планшета за стандартизованим опитувальником (CAPI). Обсяг вибірки склав 1200 респондентів – доросле населення України (18+). Польовий етап здійснено компанією New Image Marketing Group з 15 по 29 січня 2024 року.