Україні потрібні проєкти із соціально-емоційного розвитку учнів та педагогів - Зеленська
Як передає Укрінформ, про це повідомляє пресслужба глави держави.
Зазначається, що перша леді взяла онлайн-участь у Міжнародній презентації результатів дослідження соціально-емоційних навичок (ДоСЕН-2023), яка відбулася в Болгарії. Дослідження проводить Організація економічного співробітництва та розвитку, з метою покращення розуміння навичок школярів.
Участь у ньому взяли учні з шістнадцяти країн, серед них і українські.
Результати показали, що у 15-річних дівчат в Україні менше розвинені навички стресостійкості, контролю над емоціями, енергійності, довіри та самоконтролю, ніж у хлопців.
Водночас у 15-річних хлопців менше розвинені навички співпереживання, толерантності, мотивації досягати, відповідальності, товариськості та креативності, ніж у середньому у дівчат.
За словами Зеленської, війна ще й тому жахлива, що вона – як машина часу з лише заднім ходом. Вона відкидає країну та людей у розвитку.
"Із попередніх досліджень ми вже знали, що через вторгнення постраждала якість знань наших школярів, кількість засвоєного матеріалу. Це ще один доказ, наскільки згубною є війна та агресія. Вона руйнує не лише на фізичному – на психологічному рівні”, – зауважила перша леді.
Вона подякувала організаторам дослідження й запропонувала, як можна покращити ситуацію.
На її переконання, для того, щоб допомогти дітям, дорослі самі повинні мати відповідні навички й компетенції.
“Потрібні загальнонаціональні проєкти із соціально-емоційного розвитку як учнівства, так і педагогів. Як-от програма соціально-емоційного та етичного навчання, яку пропонує EdCamp Ukraine. У дослідженні ви, до речі, згадали її як окремий український кейс. Сподіваюся, будуть і інші", – зазначила Зеленська.
Перша леді акцентувала, що Україна обрала не лише боротьбу, а й розвиток для себе та своїх громадян і йтиме цим шляхом.
У дослідженні соціально-емоційних навичок беруть участь учні віком від 10 до 15 років. У них заміряють різні соціально-емоційні навички. Зокрема, навички виконання завдань , що демонструє наполегливість, відповідальність, самоконтроль і мотивацію; навички регуляції емоцій (стресостійкість, контроль над емоціями й оптимізм). Також дивляться на рівень взаємодії з іншими (упевненість у собі, товариськість та енергійність); широту кругозору (допитливість, креативність і толерантність) та здатність до співпраці (співпереживання й довіра).
Як повідомляв Укрінформ, у Києві відбудеться запуск нового проєкту зі створення груп швидкої ментальної підтримки в закладах освіти “Ментальна Варта”, що реалізується в межах проєкту благодійної організації Bloomberg Philanthropies.