Дослідники виявили 12 тем, які росіяни поширюють через проплачену рекламу у Фейсбуці

Дослідники виявили 12 тем, які росіяни поширюють через проплачену рекламу у Фейсбуці

Укрінформ
Дослідники виявили дванадцять тем, які росіяни поширюють через проплачену рекламу у Фейсбуці з метою дестабілізації ситуації в Україні.

Про це повідомили під час пресконференції у Медіацентрі Україна - Укрінформ аналітик Центру стратегічних комунікацій та інформаційної безпеки Сергій Жуков, заступник директорки ЦЕДЕМ, головний експерт з медійного права та модерації контенту в соціальних мережах Ігор Розкладай, медіаекспертка, авторка антифейкового проєкту «НотаЄнота» Альона Романюк, дослідник у Digital Forensic Research Lab (DFRLab) Роман Осадчук і заступник керівника Центру стратегічних комунікацій та інформаційної безпеки Микола Балабан.

За словами Жукова, дослідження російських рекламних повідомлень у соціальній мережі Facebook проводилося з березня по листопад минулого року. Його метою було виявити найбільш поширені російські наративи відносно України.

«З березня по листопад 2023 року ми відпрацювали 400 сторінок у Фейсбук і «виловили» 600 російських рекламних повідомлень. У результаті ми виявили 12 тем, які вони регулярно відпрацьовують», - сказав Жуков.

Він розповів, що ключовими можна вважати чотири-п’ять тем, які стосуються ситуації на фронті, дискредитації Заходу і міжнародної співпраці України, теми мобілізації і корупції.

«Доволі помітний сегмент займає реклама у Фейсбуці тем, які стосуються корупції української влади. Дещо менш поширеними є повідомлення про «погану, некомпетентну владу» без прив’язки до корупції », - зазначив Жуков.

Також, за словами експерта, росіяни активно проплачували повідомлення про те, що «українське суспільство не туди рухається».

Читайте також: Роспропаганда намагається маніпулювати темою президентських виборів в Україні - ЦПД

«З огляду на ці теми ми бачимо, що автори цього контенту мали на меті деморалізувати українців, підштовхнути їх до бездіяльності у протистоянні ворогу, тобто не мобілізуватися, не донатити і не довіряти владі. Повідомлення направлені на провокування штучних розколів у суспільстві і внутрішніх конфліктів по лініях цивільні-військові, влада-громадяни і громадяни різних груп один з одним», - пояснив висновки дослідження Жуков.

За словами Романюк, росіяни досі використовують наратив, який запустили їхні політтехнологи іще у 2004 році про українців першого, другого і третього сорту, лише трохи змінивши його.

«Через Фейсбук-сторінки запускають проплачену рекламу про те, що західняки воюють, а східняки відпочивають у Карпатах. На східні регіони запускають рекламу про те, що там воюють, а західні регіони тим часом собі прохолоджуються і жирують», - зазначила вона.

Своєю чергою Розкладай розповів, що поширеними методами дезінформації у соцмережах є створення сторінок-клонів відомих людей. Найпопулярнішими є сторінки Президента Володимира Зеленського, першої леді і головнокомандувача ЗСУ. Попри те, що ці сторінки-клони закривають, росіяни відразу створюють нові.

Також у Фейсбуці часто з'являються сторінки-клони відомих військових і волонтерів, на яких розміщуються повідомлення про збори коштів. Мімікрують російські дезінформатори і під відомі українські медіа, сказав експерт.

Водночас основними зусиллями ворога в інформаційній сфері є ситуація на фронті, підкреслив Розкладай.

Читайте також: Інформаційно-пропагандистська війна Росії проти України: Харків

Як повідомляв Укрінформ, у ЄС почали розслідування щодо Facebook та Instagram через недостатню протидію фейкам перед виборами.

Приєднуйтесь до наших каналів Telegram, Instagram та YouTube.

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-