Міносвіти затвердило рекомендації щодо оцінювання учнів 5-9 класів
Про це йдеться на сайті МОН, передає Укрінформ.
"У документі окреслено підходи до оцінювання результатів навчання учнів 5–9 класів. Зокрема, визначено: загальні критерії оцінювання (визначають загальні підходи до встановлення результатів навчання учнів); критерії оцінювання за освітніми галузями", - йдеться в повідомленні.
Критерії оцінювання мають чотири рівні (кожний наступний охоплює вимоги до попереднього й додає нові).
Один рівень складається з 3 балів, які в сумі дають 12: початковий (1–3 бали); середній (4–6 балів); достатній (7–9 балів); високий (10–12 балів).
У Рекомендаціях надано опис кожного бала шкали оцінювання. Окрім того, у документі запропоновано форму Свідоцтва досягнень учня / учениці. Якщо потрібно, школи можуть вносити в нього зміни, аби воно якнайліпше відповідало освітній програмі закладу освіти та потребам учнівства.
Свідоцтво досягнень складається з двох частин:
1. Характеристика навчальної діяльності, де учителі оцінюють рівень сформованості наскрізних умінь в учня / учениці наприкінці навчального року. Йдеться про розуміння прочитаного, висловлення власної думки, критичне і системне мислення, ініціативність тощо.
Оцінок у цьому розділі нема. Учитель лише визначає один із рівнів сформованості того чи того уміння: «Має значні успіхи», «Демонструє помітний прогрес», «Потребує уваги і допомоги». Заповнювати цю частину свідоцтва вчителі можуть колегіально або це може робити класний керівник.
2. Характеристика результатів навчання. У цьому розділі виставляють бали за навчальні предмети / інтегровані курси щосеместрово й за рік. Спочатку вчитель виставляє бал за окремі групи результатів навчання, які визначено в Державному стандарті базової освіти. Після цього виводить загальну оцінку за семестр.
За кожну з цих груп результатів навчання вчитель виставляє оцінку. Загальна оцінка за семестр формується на підставі чотирьох оцінок за групами результатів, а річна — на основі семестрових.
У МОН рекомендують вчителям з огляду на різні освітні потреби учнів / учениць і поглиблення освітніх втрат і розривів гнучко проводити оцінювання результатів навчання учнів. Підходи до оцінювання в різних класах закладу загальної середньої освіти можуть мати відмінності, спрямовані на реалізацію освітньої програми закладу освіти та автономії вчителя.
Як повідомляв Укрінформ, Державний стандарт базової середньої освіти був затверджений Кабінетом міністрів у вересні 2020 року. У липні 2024 року Кабінет міністрів затвердив Державний стандарт профільної середньої освіти.