На півдні України масово запрацювали інноваційні освітні простори для дітей
«Цифрові освітні центри, які реалізуються ЮНІСЕФ та Асоціацією інноваційної та цифрової освіти (АIDE) за підтримки МОН відчинили свої двері для учнів Херсонської, Миколаївської та Одеської областей», - повідомили в асоціації.
За їхньою інформацією, з початку 2024 року у трьох південних областях (Херсонська, Миколаївська та Одеська) успішно працюють 16 цифрових освітніх центрів (DLC – Digital Learning Centres), а з нового навчального року запрацювали ще 30.
Як зазначила в коментарі заступниця міністра освіти і науки України Надія Кузьмичова, держава продовжує активно працювати над забезпеченням безпечного та доступного навчання для наших дітей.
«Ми докладаємо всіх зусиль для відновлення очного навчання в регіонах, де це можливо, водночас розглядаючи нові формати організації освітнього процесу для безпеки учнів. Цифрові освітні центри - це найкраща наразі альтернатива для дітей, якщо немає можливості навчатись у школах», – сказала Кузьмичова.
Координатор освітніх проєктів ЮНІСЕФ Анатолій Ігнатович додав, що цифрові освітні центри розташовані перш за все у тих громадах, де немає очного навчання. Це або звільнені громади, або ті, які знаходяться близько до лінії активних бойових дій. Також освітніми просторами охоплені певні райони обласних центрів, наприклад, Одеси та Миколаєва, в яких деякі школи також не працюють офлайн повністю або частково через відсутність або не достатню кількість місць в укриттях.
«Наш партнер – Асоціація інноваційної та цифрової освіти імплементує 46 центрів з понад 100, які фінансує ЮНІСЕФ по країні. За даними дослідження Державної служби якості освіти, результати навчання дітей, які відвідують ці центри, вищі за результати дітей, які поки що не охоплені ними», – розповів Ігнатович.
За словами голови Херсонської обласної державної адміністрації Олександра Прокудіна, для Херсонської області дуже важливо мати таку інфраструктуру для дітей, як цифрові освітні центри. «Оскільки в нашій області учні вчаться онлайн вже третій рік поспіль, перший з яких, багато дітей, на жаль, змушені були провести в окупації. Такі центри мають велику популярність не тільки у дітей, але і у дорослих, адже іноді – це єдиний безпечний простір з усіма умовами для спілкування у громадах», - сказав Прокудін.
У цифрових освітніх центрах діти можуть навчатись та відпочивати з користю за допомогою найсучасніших інноваційних технологій: штучного інтелекту, віртуальної реальності, кейсових уроків, Майнкрафт тощо.
За словами виконавчого директора Асоціації інноваційної та цифрової освіти, координаторки мережі українських освітніх хабів Марії Богуслав, їхня команда за дуже короткий час запустила 46 центрів: від ремонтів, постачання сучасного обладнання до організації процесу надолуження освітніх втрат за моделлю «перегорнутого класу», яка змінює парадигму змісту освіти, коли саме дитина є у центрі процесу навчання та сама опрацьовує інформацію завдяки гейміфікованим технологіям, а вчитель виконує роль надійного помічника, ментора, якого учень чи учениця запитує за власним рішенням. «Таким чином, дітям та підліткам не тільки стає цікавий сам процес навчання, яким вони самі управляють, а також у них розвиваються важливі для життя навички тайм-менеджменту, самостійного прийняття рішень тощо», – впевнена Богуслав.
Як повідомляв Укрінформ, ЮНІСЕФ та Асоціація інноваційної та цифрової освіти відкрили 16 цифрових освітніх центрів (DLC) у Херсонській, Миколаївській та Одеській областях, де українські учні зможуть навчатися за допомогою штучного інтелекту, VR-технологій, Minecraft та Убер-Школи.
Фото надані Асоціацєю інноваційної та цифрової освіти