
Готовність нації до спротиву є визначальним фактором захисту країни
Готовність нації до спротиву є визначальним фактором захисту країни! Передусім, дуже важливо усвідомлювати, що після закінчення війни перед українцями все одно стоятимуть виклики та небезпеки, пов’язані з тим, що Росія, на жаль, поки що нікуди не зникає як суб'єкт, здатний проводити неоімперську агресивну політику. Це означає, що російське вторгнення може повторюватися. Одним з елементів гарантії безпеки для України, безумовно, є сильні Збройні сили. Відтак армія дійсно має бути чисельною.
Що стосується того, як армія може поповнюватися, я бачу це через кілька механізмів. По-перше, це пропозиція залишатися на військовій службі тим людям, які зараз мобілізовані, тим, хто підписав контракт і, можливо, хоче й далі після війни будувати свою кар'єру в Збройних силах України, пов'язати своє майбутнє з обороною держави. По-друге, залучення молоді 18–24 років через програми, які стартували, й тих, хто хоче зв'язати свою кар'єру з армією. Третє – постійна підготовка населення до національного спротиву, щоб у потрібний момент можна було збільшити чисельність ЗСУ. Четверте – створення мотиваційних заходів, зокрема матеріальних заохочень, фінансування, соціальних пакетів, щоб армія була конкурентоспроможною на ринку праці.
Важливим є питання фінансування. Українцям потрібно розуміти, що за будь-яких умов ми будемо жити в реаліях, коли витрати на оборону та безпеку складатимуть від близько 10% ВВП. Ці кошти будуть закладатися на утримання Збройних сил.
Також потрібно співпрацювати з нашими партнерами, щоб отримувати допомогу для забезпечення армії. Тому фінансування сил оборони є однією з гарантій безпеки.
Не поділяю точку зору, що як тільки буде скасований правовий режим воєнного стану, одразу всі хлинуть за кордон. В Україні достатньо патріотично налаштованих громадян, які повʼязують своє майбутнє з нашою державою.

Олександр Мусієнко, керівник Центру військово-правових досліджень, аналітик, експерт
* Точка зору автора може не збігатися з позицією агентства
реклама