"Анця Кушницька" повернулася до Іршави з туристичним ретро-паровозом
Відео цієї урочистої події викладено на Youtube.
Він разом із керівництвом Іршавщини та представниками Ужгородської дирекції залізничних перевезень побував учора, 10 серпня, з робочою поїздкою в Іршавському районі, щоб оцінити стан розташованої в межах району Боржавської вузькоколійки. Керівник області оглянув залізничну станцію в м. Іршава, а потім проінспектував стан колії в Приборжавському та інших селах району до Кушниці.
Також цікавим є відгалуження від Приборжавського до вапняного заводу із залізничним мостом через річку Боржава. У Кушниці досі зберігся унікальний семафор, біля якого місцева влада планує зробити кінцеву для туристичного маршруту залізничну станцію.
Вузкоколійні рейки, запевнив глава ОДА, збереглися майже по всій довжині від Іршави до Кушниці і, хоча й заросли травою, але придатні для використання. Проте частину демонтованої сім років тому колії все ж доведеться відновлювати. За словами Москаля, наступного року заплановано закласти в бюджет фінансування на відновлення найважливіших об’єктів Боржавської вузькоколійки.
Довідково. Боржавська вузькоколійна залізниця — в народі має назву «Анця Кушницька» — одна з діючих вузькоколійних залізниць в Україні, в межах Іршавського, Берегівського та Виноградівського районів Закарпатської області. Загальна довжина залізниці — 123 км, ширина колії — 750 мм.
Перша черга Боржавської вузькоколійки введена в експлуатацію 23 грудня 1908 року. Залізниця використовувалася передусім для перевезення деревини з гірських масивів Полонина Боржава та Великий Діл в Закарпатську низовину для подальшого транспортування і переробки.
Головна гілка пролягла вздовж річки Боржави, що й дало назву залізниці. Її використовували не лише для перевезення вантажів (зокрема лісу), але й для пасажирських перевезень. Пасажирські потяги складаються з локомотива і декількох (1-4) вагончиків. У кожному селі, через яке проходить залізниця, споруджено невеликі станції.
Фото: Віта Горзов/Facebook, Закарпатська ОДА