Політична реклама у Facebook: розвідка США показала купу російських "перлів"
Про це повідомляє DW.
"Немає жодних сумнівів у тому, що Росія прагнула використати соцмережі, щоб вбити клин між американцями і спробувати вплинути на вибори у 2016 році", - заявив заступник голови комітету Адам Шифф.
They sought to harness Americans’ very real frustrations and anger over sensitive political matters to influence our thinking, voting and behavior. They created online communities that appeared organic and American, but were really run by a troll farm in St. Petersburg: pic.twitter.com/8NabLfv6go
— Adam Schiff (@RepAdamSchiff) 10. toukokuuta 2018
Він наголосив, що російська влада намагалася розділити американців за принципом раси, країни походження, релігії і політичних переконань. При цьому російська кампанія прагнула використати реальне занепокоєння американців конкретними проблемами в країні, намагалася вплинути на думки американців і зрештою на голосування на президентських виборах, зазначив демократ.
Russia sought to divide us by our race, our country of origin, our religion, and our politics. They attempted to hijack legitimate events meant to do good – teaching self-defense, providing legal aid – as well as those events meant to widen a rift.
— Adam Schiff (@RepAdamSchiff) 10. toukokuuta 2018
Here's just some examples: pic.twitter.com/YMX2FTgPGU
Як він зауважив, з цією метою у соцмережах створювалися фейкові акаунти, сторінки і співтовариства, призначені для поширення онлайн-контенту і відео. Багато оголошень стосуються проблем темношкірого населення США, а також представників ЛГБТ-співтовариства, безпеки в країні та проблем, пов'язаних з імміграцією.
Russia sought to weaponize social media to drive a wedge between Americans, and in an attempt to sway the 2016 election. They created fake accounts, pages and communities to push divisive online content and videos, and to mobilize real Americans.
— Adam Schiff (@RepAdamSchiff) 10. toukokuuta 2018
Here's how: pic.twitter.com/JqKSm5saAi
За словами Шиффа, представники обох партій у комітеті з розвідки Палати представників у 2017 році взяли на себе зобов'язання опублікувати політичну рекламу у Facebook, пов'язану із санкт-петербурзьким Агентством інтернет-досліджень (АІД, так звана "фабрика тролів"). При цьому вони хотіли продемонструвати американцям, як Росія використала соцмережі для впливу на останню президентську кампанію.
Цю обіцянку тепер виконали демократи, зазначив далі Шифф. "Ми продовжимо роботу з Facebook та іншими технологічними компаніями, щоб викрити ще більше контенту, реклами й іншої інформації в ході нашого розслідування", - додав він.
На початку квітня Facebook повідомила про видалення сотень російських облікових записів і сторінок, що мають відношення до Федерального агентства новин (ФАН). За словами глави Facebook Марка Цукерберга, ФАН "не раз обманювало людей і маніпулювало ними по всьому світу". При цьому він уточнив, що "із зібраних доказів виходить", що ця організація "контролюється і керується" Агентством інтернет-досліджень.
Раніше США висунули 13 громадянам Росії офіційні обвинувачення у втручанні в президентські вибори 2016 року. Серед обвинувачених фігурували бізнесмен Євген Пригожин і 12 високопоставлених співробітників АІД.