Через дефіцит опадів у Панамському каналі обмежують пропуск суден
Як передає Укрінформ, про це повідомляє The Guardian.
За даними адміністрації каналу, у розпал сезону дощів, який цього року припав на жовтень, у регіоні випало на 41% опадів менше, ніж зазвичай. Рівень води у каналі сьогодні наблизився до найнижчого значення за всю історію ведення адміністрацією записів. Значну роль у зниженні рівня води відіграв кліматичний феномен Ель-Ніньйо.
За 2023 рік через нестачу опадів прохід суден через Панамський канал сповільнився, а черга танкерів, які очікують у бухті, зросла. Так, зазвичай канал пропускав 36 суден на день, але тепер адміністрація зменшила їх дозволену кількість до 22. А до лютого наступного року через канал зможуть проходити лише 18 суден на день.
Судна можуть перебувати у чергах тижнями, дехто платить до 4 мільйонів доларів США, щоб просунутися у чергах вперед, тоді як інші судноплавні компанії змушені уникати цього маршруту, що затримує їх плавання на дні або тижні. Кожен із перерахованих варіантів означає серйозні фінансові витрати для трейдерів.
«У довгостроковій перспективі ми очікуємо значного зростання вартості товарів, яке позначиться на споживачах», – сказав консультант із морських ризиків у Allianz Commercial Asia Нітін Чопра.
Окрім цього, нові обмеження на прохід у Панамському каналі посилять тиск на світові ланцюжки поставок, оскільки неодноразові атаки єменських хуситів на судна на торговельному шляху в Червоному морі змусили багато компаній уникати Суецького каналу.
Як повідомлялося, 12 грудня в Червоному морі поблизу Ємену було вражене ракетою норвезьке судно Strinda.
Фото: www.wired.com