Тютюн, алкоголь, оброблена їжа та викопне паливо «вбивають» 2,7 мільйон європейців - ВООЗ
Про це повідомляє The Guardian, передає Укрінформ.
За оцінками ВООЗ, тютюн є причиною понад 1 мільйона смертей на рік, що становить 10% усіх смертей у Європі. Ще 578 908 смертей щороку спричиняє викопне паливо (5% від усіх смертей), тоді як алкоголь є причиною понад 426 857 смертей. І понад 350 000 людей помирають щороку від надмірного споживання переробленого м'яса, солодких напоїв, жирної та солоної їжі.
У звіті підраховано, що тютюн, викопне паливо, оброблена їжа та алкоголь є причиною понад 7400 смертей щодня у 53 країнах Європи.
У звіті ВООЗ заявила, що потужні індустрії призводять до погіршення здоров'я і передчасної смерті, використовуючи «оманливий» маркетинг і втручаючись у зусилля урядів щодо запобігання смертельним хворобам, таким як рак, серцеві захворювання і діабет.
ВООЗ зазначає, що великі корпорації використовують відкриті і приховані методи для збільшення своїх прибутків, підриваючи політику, спрямовану на поліпшення здоров'я населення.
За словами доктора Ганса Анрі Клюге, регіонального директора ВООЗ в Європі, «тактика корпорацій включає експлуатацію вразливих верств населення за допомогою цільових маркетингових стратегій, введення в оману споживачів і надання неправдивих заяв про переваги їхньої продукції або їхні екологічні характеристики». Він додав, що це підриває заходи зі зменшення куріння, вживання алкоголю та боротьби з ожирінням, які є найбільшими причинами поганого здоров'я, яких можна було б уникнути.
Аналіз ВООЗ показує, що всі європейські країни відстають від поставлених ООН цілей сталого розвитку - зупинити зростання ожиріння або скоротити куріння серед людей у віці 15 років і старших на 30%. 53 країни Європи споживають більше алкоголю, ніж будь-який інший регіон світу.
Незважаючи на ризики для здоров'я, лише меншість європейських країн заборонили куріння в громадських місцях, а зусилля, спрямовані на те, щоб зробити шкідливі продукти менш привабливими за допомогою простої упаковки чи оподаткування алкоголю, не були широко реалізовані, зазначається в доповіді.
«Глобальні зусилля з регулювання шкідливого маркетингу були, в кращому випадку, недостатніми. Хоча правові заходи, що регулюють маркетинг алкоголю і нездорової їжі, існують у кількох країнах Європейського регіону ВООЗ і в усьому світі, вони часто мають вузьку сферу застосування, зосереджені на конкретних ЗМІ чи певних верствах населення, і тому не забезпечують достатнього захисту», - підсумовується в доповіді.
У доповіді міститься заклик до урядів країн Європи запровадити набагато жорсткіше регулювання маркетингу шкідливих для здоров'я продуктів, обмежити монополістичні практики та лобіювання, а також забезпечити, щоб торговельні угоди та економічні закони надавали пріоритет громадському здоров'ю.
Як повідомляв Укрінформ, немає жодних науково обґрунтованих доказів того, що тютюнові вироби для електричного нагрівання (ТВЕНи) безпечніші, ніж звичайні сигарети та сигарели.