Аеропорти Фінляндії знайшли спосіб, як обійти російське GPS-глушіння
Як передає Укрінформ, про це повідомляє Reuters.
Зазначається, що фінська влада вважає, що Росія перешкоджає сигналам, які використовуються в супутниковій навігації (GNSS) і глобальній системі позиціонування (GPS) у Східній Фінляндії та регіоні Балтійського моря, щоб захистити свої нафтові порти та інші стратегічні активи від ударів українських безпілотників.
Два фінські аеропорти, якими управляє Finavia, у містах Йоенсуу та Савонлінна, обидва приблизно за годину їзди від російського кордону, ввели в експлуатацію оновлене наземне радіонавігаційне обладнання у вересні, тоді як інший аеропорт у Лаппеенранті планує зробити те саме «якомога швидше».
Керівник відділу інфраструктури та безпеки Finavia Генрі Ганссон сказав, що обладнання для вимірювання відстані на основі радіозв’язку, яке раніше широко використовувалося в авіації, забезпечує «альтернативний метод вимірювання» для літаків під час глушіння GPS.
Finavia повторно ввела в роботу обладнання після того як два внутрішні рейси національного перевізника Finnair в Йоенсуу були скасовані в червні й серпні через GPS-перешкоди.
Фінське Агентство транспорту та зв'язку Traficom повідомило, що щодня в авіації країни виявляються різні рівні GPS-збоїв, при цьому більшість повідомлень надходить з півдня Фінляндії.
У квітні Finnair призупинила на місяць деякі рейси до Тарту в східній Естонії з тієї ж причини, але відновила їх у червні після того, як естонський аеропорт знайшов рішення для посадки літаків, яке не потребує сигналів GPS.
Естонія, у свою чергу, звинуватила Росію в порушенні міжнародних правил повітряного простору через втручання в сигнали GPS.
Як повідомляв Укрінформ, у жовтні міністр оборони Фінляндії Антті Хяккянен уповноважив Оборонні сили країни підписати рамкову угоду про закупівлю пристроїв для захисту від збоїв у роботі GPS.
Фото: Yle