Українські медіа перед виборами. Впровадження проектів
7 вересня 11:00 - Українські медіа перед виборами: виклики та інформаційні загрози
Організатор: ТОВ «Івент Енвой».
До участі запрошені: Мортен Енберг - голова Офісу Ради Європи в Україні; Вікторія Сюмар - голова Комітету ВРУ з питань свободи слова та інформаційної політики; Роман Вінтонів - член Правління ПАТ «НСТУ»; Артем Біденко - державний секретар Міністерства інформаційної політики України; Оксана Романюк - виконавча директорка ГО «Інститут масової інформації»; Наталія Лигачова - голова ГО «Детектор медіа», шеф-редакторка порталу «Детектор медіа».
Питання до обговорення:
1.Чи допоможуть уже впроваджені реформи у сфері медіа протистояти інформаційним атакам у передвиборчий період та період виборів в Україні?
2.Що можна змінити найближчим часом у законодавчій та практичній площинах для зниження ризиків виникнення інформаційних загроз в Україні?
Коротко. Наразі Офіс Ради Європи в Україні імплементує два медійні проекти:
Проект Ради Європи «Зміцнення свободи медіа, доступу до інформації та посилення системи Суспільного мовлення в України» , що має на меті зміцнити роль медіа загалом, а також суспільного мовлення, зокрема, їхню свободу та безпеку як інструментів для досягнення консенсусу в українському суспільстві, особливо в період виборів. Очікується, що внаслідок імплементації проекту буде:
-забезпечено та гарантовано незалежність Суспільного мовника на законодавчому рівні і підвищено його спроможність надавати збалансоване і об'єктивне висвітлення подій;
-зміцнено регуляторні і саморегуляторні механізми для забезпечення збалансованого і об'єктивного висвітлення виборів, розроблено концепцію нової законодавчої бази щодо політичної реклами під час виборів;
-покращено безпеку журналістів, зокрема в передвиборчий період, внаслідок підвищення захисту на рівні законодавства, практичних дій, а також ефективної боротьби з безкарністю нападників на журналістів.
Проект «Свобода медіа в Україні», що впроваджується в межах спільної програми Ради Європи та Європейського союзу «Партнерство заради належного врядування», що має на меті покращити свободу, незалежність, плюралізм та розмаїття медіа в Україні. Проект націлений на:
-підвищення незалежності та ефективності органів, відповідальних зарегулювання у сфері мовлення, через покращення законодавства, його впровадження;
-зміцнити спроможність системи суспільного мовлення для більш ефективного виконання своїх функцій та підтримання завершення реформи комунальних друкованих ЗМІ, розвиток медіа громад.
Підсумкові матеріали:
МІП закликало органи держвлади не допускати впливу на медіа і журналістів
Міністерство інформаційної політики у зв'язку з наближенням виборів закликає органи державної влади не допускати впливу на медіа і журналістів.
Про це заявив державний секретар Міністерства інформаційної політики України Артем Біденко на прес-конференції в Укрінформі у п'ятницю, 7 вересня, повідомляє кореспондент агентства.
"Ми вступаємо у дуже непростий період, коли до тих видів конфліктів, які існують в суспільстві і навмисно роздмухуються нашим ворогом, додається дуже непростий період виборів. Наступний рік буде, звичайно, складним для всіх - і для політиків, і для державних службовців, і для медіа. В цій ситуації ми однозначно хотіли заявити, і це є позиція Міністерства інформаційної політики, - ми звертаємося до всіх органів державної влади, що не може бути ніякого впливу органів державної влади на медіа і на журналістів, не можуть бути використані в медіа та інформаційних програмах якісь рекламні можливості для прихованої реклами тих чи інших політиків чи політичних сил", - сказав Біденко.
Він додав, що МІП відповідально заявляє, що "жодне прізвище, жоден політик, жодне гасло не буде використовуватися у нашій соціальній рекламі".
"Закликаємо до цього всіх колег", - резюмував Біденко.
Рейтинги деяких кандидатів у президенти зростають завдяки прогалині у законодавстві про політичну рекламу - Сюмар
Політики свідомо не хочуть законодавчо врегульовувати питання використання політичної реклами у невиборчий період, аби мати змогу маніпулювати свідомістю людей для підвищення своїх рейтингів.
Про це заявила голова Комітету Верховної Ради з питань свободи слова та інформаційної політики Вікторія Сюмар на прес-конференції в Укрінформі у п'ятницю, 7 вересня, повідомляє кореспондент агентства.
"Ми сьогодні бачимо неврегульованість позиції з політичною рекламою. Тобто в нас виборча реклама в невиборчий період з невідомо яких (фінансових. - ред. ) джерел сьогодні іде просто масово, і це стартувало фактично за дев'ять місяців до виборчої кампанії або за півроку до офіційного старту виборів. За які гроші? Скільки коштів витрачено політиками, звідки вони? Виборчі фонди не сформовані, реклама відверто політична, і саме завдяки оцій прогалині, яку політики очевидно не хочуть прибирати, відбувається сьогодні зростання (рейтингів. - Ред.) певних кандидатів у президенти. Я вважаю, що це відверта маніпуляція", - сказала Сюмар.
У цьому контексті вона нагадала, що внесла зміни до Виборчого кодексу в частині агітації, де передбачено можливість обмеження політичної реклами, зокрема, щоб у політичній рекламі були лише кандидати, які балотуються, і щоб вони представляли там програми або звіти про свою роботу.
"Це було б абсолютно логічним. Натомість ми маємо постановочні ролики, де з красивими дівчатками, хлопчиками і бабусями політики розказують про світле майбутнє, тобто застосовується оця відверта маніпуляційна технологія бити на емоції замість того, щоб пропонувати реальні речі. Сьогодні все це використовується політиками, а медіа в цьому плані стають, скажімо так, співучасниками", - констатувала голова профільного комітету ВР.
Україні слід вивчити європейських досвід захисту журналістських джерел - Сюмар
Голова Комітету Верховної Ради з питань свободи слова та інформаційної політики Вікторія Сюмар вважає, що Україні слід вивчити європейських досвід захисту журналістських джерел, аби уникнути ситуацій, подібних до тієї, що виникла навколо головреда програми "Схеми".
Про це вона заявила на прес-конференції в Укрінформі у п'ятницю, 7 вересня, повідомляє кореспондент агентства.
"Щодо останньої історії з програмою "Схеми" - я б сказала, що тут нам треба посилювати захист журналістських джерел, іти до вивчення досвіду європейського в цьому плані, тому що в Сполучених Штатах є один досвід,.. в Європі є інший досвід, і це той шлях, який треба починати станом на зараз, щоб таких інцидентів не виникало, і журналісти зі своїми джерелами почувалися більш захищеними", - сказала Сюмар.
Як повідомляв Укрінформ, Печерський районний суд Києва надав Генеральній прокуратурі доступ до інформації з телефону журналістки і головного редактора програми розслідувань "Схеми" Наталії Седлецької за 17 місяців. У постанові суду, зокрема, йдеться про надання доступу слідству до дзвінків і смс-повідомлень журналістки у період з липня 2016-го по листопад 2017 року і до даних про місце розташування її телефону протягом цих 17 місяців.
Це рішення Печерського райсуду викликало серйозні запитання в Єврокомісії.
Відео з прес-конференції:
Замовити фото натисніть тут - Фотобанк