Чи можливо змінити громадську думку та сприяти подоланню стигми щодо осіб з інтелектуальними порушеннями через практику плейбек-театру?

4 листопада, 11:00 - пресконференція на тему: «Досвід створення інклюзивної команди плейбек-театру»

Організатори: Благодійне товариство «Джерела» за підтримки Українського культурного фонду у рамках проєкту «Створення інклюзивної команди плейбек-театру».

Учасники: Тамара Наук - керівник соціально-інтерактивного театру БТ «Джерела»; Михайло Паламарчук - психолог проєкту «Створення інклюзивної команди плейбек-театру»; Людмила Чепурна - доцент кафедри психокорекційної педагогіки НПУ імені М.П. Драгоманова; Тетяна Новицька - акторка інклюзивної команди плейбек-театру; Маргарита Врублевська - студентка Національного університету Києво-Могилянська академія, акторка інклюзивної команди плейбек-театру; Ольга  Маруда - керівник проєкту «Створення інклюзивної команди плейбек-театру», модератор.

Коротко. Благодійним товариством «Джерела» реалізовувався проєкт «Створення інклюзивної команди плейбек-театру» за фінансової підтримки Українського культурного фонду.

За проєктом була створена інклюзивна команда акторів, до якої увійшли особи з інвалідністю внаслідок інтелектуальних порушень, студенти ВНЗ, фахівці у сфері інклюзивної та спеціальної освіти, актори плейбек-театру. Створена команда пройшла навчання у провідних тренерів Української школи плейбек-театру. Впродовж спільної роботи актори занурилися у тему інклюзії, досліджували проблеми дискримінації та порушення громадянських прав людей з інвалідністю.

За проєктом проведено чотири офлайн і чотири онлайн плейбек-перформанси для студенської молоді, фахівців у сфері спеціальної освіти, сімей, які опікуються людьми з інтелектуальними порушеннями, та небайдужих громадян. Перформанси проведено з метою дослідження проблем інклюзії через особисті історії глядачів.

Проведено дослідження серед глядачів для виявлення їхньої оцінки стосовно розширення уявлень щодо інклюзії та змін у сприйнятті образу людини з інвалідністю внаслідок інтелектуальних порушень. Дослідження продемонструвало готовність та потребу суспільства обговорювати складні соціально значущі теми та сприймати інклюзивне театральне мистецтво як його особливий вид.

За результатами проєкту розроблені методичні рекомендацій щодо створення інклюзивної команди плейбек-театру та відзнятий відеоролик «Мій шлях у театрі», який став унікальним свідоцтвом реалізації творчого потенціалу людини з інвалідністю в театральній діяльності.

Довідково. Плейбек-театр – різновид інтерактивного театру імпровізації, що складається з двох основних комплементарних практик: розповіді глядачами особистих історій на публіку та миттєвої художньої  інсценізації акторами цих розповідей у специфічних формах. У плейбек-театрі інсценізуються індивідуальні історії присутніх на виставі глядачів.

Дійство плейбек-театру зазвичай називають "перформансом", оскільки в ньому акцент не на результаті, а на процесі творчості, з чого випливає безпосередня цінність мистецьких дій учасників у режимі реального часу: і розповіді глядачів, і гра акторів, музикантів, інших творців, і реакції ведучого та всіх присутніх є великою мірою непередбачуваними, спонтанними.

Плейбек-театр часто використовується як інструмент соціальних змін на рівні малих та середніх, закритих та відкритих, однорідних та неоднорідних груп. 

Акредитація представників ЗМІ: anna@ukrinform.com

У зв'язку з карантинними обмеженнями кількість місць обмежена. 

Захід транслюватиметься на YouTube-каналі Укрінформу: https://www.youtube.com/user/UkrinformTV

Використання будь-яких матеріалів з офіційного YouTube-каналу Укрінформ можливе лише за умови дотримання авторських прав, встановлених каналом. Демонструючи ролик в ході прямого ефіру, необхідно послатися на автора — Укрінформ — показати його назву на екрані та вимовити її вголос.

Відповідно до Постанови МОЗ №-18 від 19 жовтня 2021 року присутність на заході лише за наявності в усіх його учасників Covid-cертифікату або негативного ПЛР-тесту (строк дії 72 години) та обов`язкової наявності засобів індивідуального захисту (захисних масок, респіраторів) за дотримання соціальної дистанції 1,5 м.

Підсумкові матеріали:

У столиці створили інклюзивний плейбек-театр за участю людей з інтелектуальними порушеннями

У Києві представили проєкт «Створення інклюзивної команди плейбек-театру» за участю людей з інвалідністю внаслідок інтелектуальних порушень.

Про досвід розповіли в Укрінформі його організатори з благодійного товариства «Джерела» за фінансової підтримки Українського культурного фонду.

“Метою проєкту було створення інклюзивної команди за участю людей з інвалідністю внаслідок інтелектуальних порушень, студентів вишів, фахівців у сфері інклюзивної та спеціальної освіти, акторів плейбек-театру, що досліджували проблеми інклюзії та шляхи їх вирішення через особисті історії глядачів під час плейбек-перформансів та обговорень, сприяючи зміні ставлення громадськості щодо осіб з інвалідністю внаслідок інтелектуальних порушень та їх можливостей”, - розповіла керівниця соціально-інтерактивного театру БТ «Джерела» Тамара Наук.

Згідно з проєктом, проведено чотири офлайн і чотири онлайн плейбек-перформанси для студентської молоді, фахівців у сфері спеціальної освіти, сімей, які опікуються людьми з інтелектуальними порушеннями, та небайдужих громадян. Перформанси проведено з метою дослідження проблем інклюзії через особисті історії глядачів.

“Проведено дослідження серед глядачів для виявлення їхньої оцінки стосовно розширення уявлень щодо інклюзії та змін у сприйнятті образу людини з інвалідністю внаслідок інтелектуальних порушень. Дослідження продемонструвало готовність та потребу суспільства обговорювати складні соціально значущі теми та сприймати інклюзивне театральне мистецтво як його особливий вид”, - зазначив психолог проєкту «Створення інклюзивної команди плейбек-театру» Михайло Паламарчук.

За результатами проєкту розроблено методичні рекомендацій щодо створення інклюзивної команди плейбек-театру та відзнято відеоролик «Мій шлях у театрі», який став унікальним свідченням реалізації творчого потенціалу людини з інвалідністю в театральній діяльності.

Особливістю плейбек-театру стала участь у ньому студентів профільного вишу, які в майбутньому зможуть застосувати цю практику в роботі з людьми з особливими освітніми потребами.

“Факультет готує спеціалістів, які працюватимуть з людьми з особливими освітніми потребами. Студенти залучаються до роботи з першого курсу, маючи можливість застосувати свої теоретичні знання на практиці і безпосередньо залучаються до гри в театрі БТ “Джерела”. Таким чином студенти стають фахівцями-професіоналами високого гатунку”, - сказала доцентка кафедри психокорекційної педагогіки НПУ імені Драгоманова Людмила Чепурна.

Плейбек-театр – різновид інтерактивного театру імпровізації, що складається з двох основних комплементарних практик: розповіді глядачами особистих історій на публіку та миттєвої художньої інсценізації акторами цих розповідей у специфічних формах. У плейбек-театрі інсценізуються індивідуальні історії присутніх на виставі глядачів.

Дійство плейбек-театру зазвичай називають "перформансом", оскільки в ньому акцент не на результаті, а на процесі творчості, з чого випливає безпосередня цінність мистецьких дій учасників у режимі реального часу.

Плейбек-театр часто використовується як інструмент соціальних змін на рівні малих та середніх, закритих та відкритих, однорідних та неоднорідних груп.

Відео:

Замовити фото натисніть тут - Фотобанк