Молодь в небезпеці: онлайн-продаж тютюну та алкоголю
12 серпня, 13:30 - пресконференція, присвячена проблемі дистанційного інтернет-продажу тютюнових та алкогольних виробів молоді без жодних обмежень.
Організатори: Всеукраїнська кампанія “Молодь вільна від куріння”, ГО “Спільнота активної молоді”, Центр громадянського представництва “Життя”.
Учасники: Олег Слабоспицький - Всеукраїнська кампанія “Молодь вільна від куріння”; Катерина Глущенко - голова ГО “Спільнота активної молоді”, представниця всеукраїнської кампанії “Молодь вільна від куріння”; Отто Стойка - лікар Київського міського центру контролю та профілактики хвороб МОЗ, член Асоціації дієтологів України; Ольга Масна - представниця руху “Батьки за Україну без тютюну та нікотину”.
Коротко. Актуальність проблеми буде представлена з точки зору молоді, лікарів та батьків. Волонтери Всеукраїнської кампанії “Молодь вільна від куріння” презентують результати експерименту - замовлення через інтернет неповнолітніми сигарет та алкоголю з мережі 10 найбільш популярних супермаркетів.
Організатори заходу зазначають, що дистанційна (інтернет) торгівля стала ключовим інструментом заробітку на здоров’ї молоді та грубого порушення законодавства.
Формат заходу – офлайн (Зала 1).
Журналісти зможуть поставити питання офлайн (Зала 1).
Прохання до журналістів прибувати за пів години до заходу.
Акредитація представників ЗМІ: anna@ukrinform.com.
Довідкова інформація за телефоном організаторів: 096-64-62-257
Захід транслюватиметься на сайті та YouTube-каналі Укрінформу: https://www.youtube.com/UkrinformTV.
Адреса Укрінформу: м. Київ, вул. Богдана Хмельницького, 8/16.
Використання будь-яких матеріалів з офіційного YouTube-каналу Укрінформ можливе лише за умови дотримання авторських прав, встановлених каналом. Під час демонстрації ролика в ході прямого ефіру необхідно послатися на автора — Укрінформ — показати його назву на екрані та вимовити її вголос.
Підсумкові матеріали:
Десять із 10-ти супермаркетів продали дітям тютюн та алкоголь через замовлення онлайн – експеримент
Волонтери всеукраїнської кампанії "Молодь вільна від куріння" провели експеримент, у ході якого неповнолітня дівчина замовила через інтернет сигарети та алкоголь з десяти найбільш популярних мережевих магазинів і всюди отримала це замовлення.
Результати експерименту презентували в Укрінформі на пресконференції Всеукраїнська кампанія "Молодь вільна від куріння", ГО "Спільнота активної молод", Центр громадянського представництва "Життя".
Згідно з експериментом, 14-річна волонтерка Ксенія замовила через інтернет сигарети та алкоголь у десяти найпопулярніших мережевих магазинах. Як прокоментувала голова ГО "Спільнота активної молоді", представниця кампанії "Молодь вільна від куріння" Катерина Глущенко, десять із десяти супермаркетів успішно здійснили доставку замовлення без жодних вікових обмежень або перевірки паспорта.
«З одного боку магазин начебто перевірив вік покупця тим, що попросив поставити галочку про вік при замовленні у себе на сайті. Але по факту кур’єри потім це не перевірили. Відкритим є питання, хто несе відповідальність. Можна звинувачувати кур’єрів, але за ними стоїть магазин, і він має контролювати те, наскільки жорстко кур’єри мають перевіряти вік покупців», – зазначила Глущенко.
За її словами, експеримент підтвердив, що в Україні масово порушується законодавство щодо продажу дітям підакцизних товарів, користуючись інструментом онлайн-замовлення та подальшої доставки.
Лікар Київського міського центру контролю та профілактики хвороб МОЗ Отто Стойка наголосив, що експеримент показав доступність тютюну та алкоголю для неповнолітніх, яка призводить до більшої залежності, та розповів про її руйнівні наслідки для юного організму.
«Психіка підлітків дуже вразлива до впливу нікотину і алкоголю. Споживаючи ці психоактивні речовини, діти стають більш дратівливими, менш уважними, погіршується їхня пам'ять. Гальмується збалансований розвиток мозку. Фізичне здоров'я теж страждає через токсичний вплив алкоголю і тютюну на печінку, нирки та шлунок. Нікотин пришвидшує серцебиття у стані спокою, що перевантажує серцево-судинну систему», – розповів Стойка.
Батьки так само визнають, що діти починають курити, зокрема через легку доступність тютюнових та алкогольних виробів, прокоментувала представниця руху "Батьки за Україну без тютюну та нікотину" Ольга Масна.
«Зараз наші діти все активніше залучені до покупок онлайн. На жаль, держава не обмежує і не контролює онлайн-продаж тютюнових та алкогольних виробів, а навіть навпаки – легалізує торгівлю через інтернет, незважаючи на заклики громадськості щодо загрозливих наслідків такого рішення. Ми вже спостерігаємо серед дітей епідемію вживання тютюну та нікотину, яка буде тільки зростати, якщо не вжити належних заходів для захисту дітей та молоді», – наголосила Масна.
Як зазначили організатори заходу, цим дослідженням вони хочуть привернути увагу народних депутатів, Національної поліції та податкової служби до проблеми доступу дітей до сигарет та алкоголю без будь-яких обмежень. Автори дослідження вважають, що магазини свідомо використовують інструмент онлайн-продажів, щоб збільшити свої прибутки за рахунок здоров’я молоді, молодшої за 18 років.
Як повідомляв Укрінформ, у британському парламенті пройшов перше голосування законопроєкт про заборону продажу сигарет тим, хто народився після 1 січня 2009 року.
Відео:
Замовити фото натисніть тут - Фотобанк