У ВМС України назвали причини затоплення двох російських танкерів у Чорному морі

Шторму, за якого потонули два російські танкери, "допоміг" стан кораблів, кожному з яких було понад 50 років.

Про це повідомив речник Військово-Морських Сил ЗС України, капітан 3 рангу Дмитро Плетенчук, передає Укрінформ із посиланням на Суспільне.

За словами речника, два танкери, які фактично є суднами річкового класу, вийшли в море, не дотримавшись умов судноплавства. До того ж, зауважив він, ці танкери - старі, їм понад 50 років.

"Але, звісно, перекидати російську нафту або інші паливно-мастильні матеріали для них (росіян - ред.) важливіше, ніж дотримання вимог щодо безпеки цивільного судноплавства", - наголосив Плетенчук.

Він зазначив, що це не єдиний такий випадок, коли росіяни порушують правила судноплавства. Зокрема, йдеться про недотримання вимог щодо прибережних попереджень та постійне вимкнення системи ідентифікації.

За інформацією речника ВМС ЗСУ, одне з цих суден, що потрапили в аварію біля Керченської протоки, так само періодично вимикало цю систему.

За його словами, наразі триває сезон штормів, який закінчиться до середини весни. "До цього часу складно з'ясувати всі обставини, а росіянам буде важко витягувати танкери з води. Водночас подібні штормові умови ускладнюють навігацію щодо виходу бойових кораблів Чорноморського флоту РФ з бухт та застосування крилатих ракет", - наголосив Плетенчук.

Крім того, Керченська протока офіційно Україною закрита понад рік для цивільного судноплавства. Але росіяни нехтують цими правилами, додав речник.

Читайте також: У Чорне море вилилося понад 4000 тонн мазуту: експерт розповів деталі про аварію танкерів РФ

Загалом ситуація з річково-морським флотом у росіян доволі складна. Вони не вкладалися у розвиток цієї інфраструктури, а часу на відновлення потрібно багато, зазначив Плетенчук.

Як повідомлялось, вранці 15 грудня поряд з Керченською протокою почали тонути російські кораблі "Волгонефть 212" та "Волгонефть 239". На борту одного судна перебувало 13 членів екіпажу, на борту іншого - 14. Попередньо, причиною інциденту став шторм та ушкодження танкерів через негоду. У результаті аварії загинув один моряк танкера "Волгонефть 212". Решта членів екіпажу госпіталізована з переохолодженням.