У Чорне море вилилося понад 4000 тонн мазуту: експерт розповів деталі про аварію танкерів РФ
На цьому наголосив у коментарі Укрінформу декан факультету природничих наук НаУКМА, радник голови правління Кримськотатарського ресурсного центру, координатор робочої групи «Екологія та економіка» ЕМ МКП Євген Хлобистов.
"У Чорне море вилилося понад 4 тисячі тонн мазуту через пошкодження корпусу від ударів хвиль двох танкерів, які в принципі не мали права виходити в Керченську затоку в зимовий період, де найбільші шторми і вітри. Це танкери річкової експлуатації. Лише один з них мав можливість виходити в море, в нього була так звана експлуатація річка-море, але лише за умов сприятливої погоди", – сказав він.
За словами експерта, ці радянські танкери були побудовані 50 років тому на суднобудівному заводі у Волгограді РФ, і їх капітальний ремонт уже недоцільний.
"Те, що вони там розламалися, це було елементарно передбачити. Це сталося через недбалість керівництва судноплавної компанії", - вважає він.
При цьому Хлобистов підкреслив, що регіональної екологічної катастрофи у Чорному морі, скоріш за все, не станеться, але якби аварія сталася влітку, то її наслідки були б значно гірші.
"Мікрофлора, звісно, порушиться, бо вона буде вкрита шаром мазуту, але це, скоріше за все, не буде регіональною серйозною катастрофою. Зима, як це не дивно, дуже сприятливий період року, щоб цього не сталося. Тому що зараз мазут піде на дно, де буде розтягуватися тонким шаром, бо там дуже високі течії. Він буде потихеньку витягуватися в Чорне море, але через особливості ваги мазуту, скоріше за все, ми не отримаємо суттєвих екологічних проблем саме тому, що він буде у придонному шарі", - пояснив експерт.
Як повідомляв Укрінформ, 15 грудня поблизу берега в Керченській протоці почали тонути два російські нафтові танкери «Волгонефть-212» та «Волгонефть-239». Причиною аварії став сильний шторм. Один із танкерів хвилі розрубали майже навпіл.
Фото із соцмереж