Росія глушить сигнал GPS у Фінляндії в межах своєї гібридної кампанії проти НАТО - ISW
Як передає Укрінформ, про це йдеться у звіті Інституту вивчення війни (ISW).
Фінське федеральне агентство транспорту і зв'язку Traficom повідомило фінському виданню Iltalehti 11 липня, що «збої» у роботі GPS збільшилися за останній тиждень, посилаючись на конкретний інцидент, який стався у Фінській затоці в ніч з 10 на 11 липня.
Фінський морський лоцман повідомив у соцмережі X, що він зазнав серйозних збоїв у роботі GPS і радарів вночі під час керування іншими суднами поблизу Котки і Хаміни на південному узбережжі Фінляндії.
Лоцман опублікував відеозапис збоїв у роботі свого радара і повідомив, що GPS був недоступний на 90 відсотках маршруту між пілотною підстанцією Орренгрунд і гаванню Хаміна.
«Повідомлення про посилення збоїв у роботі GPS і радарів у Фінській затоці узгоджуються з повідомленнями про російські перешкоди, які зачіпають балтійські країни та інші регіони Європи», - зазначає ISW.
Ймовірно, російські перешкоди з Калінінграда раніше заглушили GPS літака, на борту якого перебував тодішній міністр оборони Великої Британії Грант Шеппс, і змусили фінський авіаносець Finnair скасувати кілька рейсів з Фінляндії.
Перешкоди GPS в країнах Балтії змусили Finnair скасувати рейси до Тарту, Естонія, доки аеропорт Тарту не запровадив систему заходження на посадку для літаків, що прилітають в аеропорт, яка не покладається на GPS.
«Очевидне глушіння GPS з боку Росії, ймовірно, є частиною гібридної кампанії Росії, що посилюється і спрямована безпосередньо проти країн НАТО, і яка, ймовірно, має на меті підірвати підтримку України і єдності НАТО», - вважають аналітики ISW.
Як повідомляв Укрінформ, Міжнародний союз електрозв'язку (ITU) - спеціалізована установа ООН у сфері глобального електрозв'язку, що базується у Женеві, засудив серію інцидентів, пов'язаних із втручанням Росії в роботу супутникових систем європейських країн, і закликав припинити їх.
Фото ілюстративне