НАЗК схвалило план удосконалення реєстру е-декларацій
Про повідомляє прес-служба НАЗК.
"Цей документ передбачає реалізацію певних завдань, які забезпечуватимуть роботу Реєстру електронних декларацій у 2017 році. Зокрема, розробку заходів з модернізації програмно-апаратної бази ІТС «Реєстр е-декларацій», організацію прямого доступу Національного агентства до інших державних реєстрів та інформаційних баз даних, а також підключення до спеціальної інформаційно-телекомунікаційної системи Національної системи конфіденційного зв'язку (СІТС НСКЗ)", - йдеться у повідомленні.
За словами голови НАЗК Наталії Корчак, сьогодні Україна є безпрецедентно відкритою країною з точки зору доступу до інформації про майно її посадових осіб та членів їхніх родин. План заходів із забезпечення реєстру е-декларацій дасть змогу провести технічне переоснащення апаратної платформи реєстру під час другого етапу електронного декларування в Україні.
Корчак також зазначила, що одним з головних завдань цього плану є налагодження прямого автоматизованого доступу до державних реєстрів і баз певних міністерств і служб. Зокрема, йдеться про Державний реєстр актів цивільного стану, Єдиний реєстр довіреностей, Спадковий реєстр, інформацію про осіб, які отримують соціальні виплати, інформацію з Інтегрованої інформаційно-пошукової системи органів внутрішніх справ України, інформацію з модуля «Податковий блок» інтегрованої автоматизованої інформаційної системи ДФС.
Прийняття цього рішення також передбачає закупівлю необхідного обладнання для розгортання системи електронного декларування, адже Реєстр включає два онлайн-сервіси: portal.nazk.gov.ua (для подання суб’єктами декларування, уповноваженими на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, декларацій і повідомлень про суттєві зміни у майновому стані до системи е-декларування) та public.nazk.gov.ua (для надання відкритого онлайн-доступу усім користувачам до засобів розширеного пошуку по відкритих даних, що містяться в деклараціях та повідомленнях про суттєві зміни у майновому стані, і можливості їх завантаження у форматах html та pdf).
У НАЗК нагадали, що ІТС «Єдиний державний реєстр декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування» було прийнято в постійну (промислову) експлуатацію з 00 год. 00 хв. 1 вересня 2016 року.
Апаратне забезпечення реєстру міститься на технологічному майданчику ДП «Українські спеціальні системи». Адміністратором системи є ДП «Українські спеціальні системи», яке забезпечує супроводження програмного забезпечення, збереження та захист даних системи е-декларування, відповідає за її належне функціонування, надання доступу до системи, оперативне усунення технологічних аварійних ситуацій під час експлуатації системи тощо.
Рішенням НАЗК від 10 червня 2016 року № 2 "Про початок роботи системи подання та оприлюднення декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування" визначено два етапи початку роботи системи подання та оприлюднення декларацій.
Перший етап розпочався з 00 годин 00 хвилин 1 вересня 2016 року для службових осіб, які посідають відповідальне становище, і завершився через 60 календарних днів.
Другий етап стартував з 00 годин 00 хвилин 1 січня 2017 року для всіх інших суб’єктів декларування та декларацій (повідомлень), передбачених законом України «Про запобігання корупції».