Українського “шампанського” не буде: ВР підтримала законопроєкт про географічні бренди
За прийняття за основу законопроєкту №1065 “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення правової охорони географічних зазначень”, проголосували 310 народних депутатів, повідомляє кореспондент Укрінформу.
“Підписавши угоду про асоціацію (з Європейським Союзом — авт.) Україна взяла на себе зобов’язання охороняти європейські географічні бренди від підробок... Ухвалення законопроєкту 1065 означає, що українські виробники більше не зможуть виробляти українське шампанське, а перейдуть на загальну світову практику та називатимуть свої вина ігристими. Це логічний підхід цивілізованих країн. Якщо ви вклали час та ресурси в розкрутку свого географічного регіону та географічної назви бренду, то ваше право на комерційне використання цього бренду повинно бути захищено державою” , - заявила заступник голови Комітету Верховної Ради України з питань економічного розвитку Роксолана Підласа, представляючи законопроєкт народним депутатам.
Вона додала, що український уряд формує список українських географічних назв та брендів, які будуть захищені від підробок в Європейському Союзі.
Відповідно до пояснювальної записки, законопроєкт №1065 має на меті забезпечити виконання зобов’язань України у сфері європейської інтеграції в частині узгодження вимог чинного законодавства України щодо охорони прав на географічні зазначення із правом Європейського Союзу.
Законопроєкт пропонує надати нове визначення термінів «географічне зазначення», «назва місця походження товару»; уточнити умови надання правової охорони географічному зазначенню та підстави для відмови в надані такої охорони; визначити умови надання правової охорони омонімічному географічному зазначенню; уточнити коло осіб, які мають право на державну реєстрацію географічного зазначення; переглянути вимоги до заявки на реєстрацію; удосконалити порядок проведення експертизи заявок на географічні зазначення; визначити вимоги до технічних умов, яким повинен відповідати товар, для якого заявляється зазначення; уточнити перелік прав та обов’язків, що випливають з державної реєстрації географічних зазначень тощо.
Як повідомляв Укрінформ, географічне зазначення є знаком, що наноситься на продукт і засвідчує його високу якість, багаторічну традицію виробництва й особливий зв'язок з територією, де його виготовляють. Географічні зазначення допомогли здобути світове визнання таким продуктам, як шампанське, коньяк, сири рокфор, пармезан і багато інших.
Існує багато продуктів, назви яких не дозволяється використовувати незареєстрованим виробникам. Так, за Угодою про асоціацію з ЄС Україна до 2026 року має відмовитися від використання захищеного географічного зазначення “коньяк”, тож наразі для українського коньяку шукають іншу назву.
Також в Україні вже розпочато процес реєстрації першого продукту із захищеним географічним зазначенням походження. 19 грудня 2018 року до Мінекономіки подано заявку на реєстрацію географічного зазначення “Гуцульська овеча бриндзя”, яка в майбутньому стане підставою для охорони цього зазначення і в Євросоюзі.