Ситуація на ринку пального покращиться із середини травня – Герус
Про це повідомив голова Комітету Верховної Ради з питань енергетики та житлово-комунальних послуг Андрій Герус на брифінгу в медіацентрі Україна – Укрінформ.
«Іде ресурс, який уже законтрактований. Тому очікується, що із середини травня буде покращуватися ситуація і ці черги пройдуть, і можна буде спокійно заправлятися на АЗС», - сказав Герус.
Він зауважив, що нинішня ситуація на ринку пального зумовлена кількома факторами.
Зокрема, зупинкою Кременчуцького нафтопереробного заводу через ракетні обстріли російських загарбників, який був основним виробником пального в Україні.
Крім того, росія здійснювала ракетні обстріли нафтобаз і внаслідок цього знищено та пошкоджено 15 об'єктів, що спричиняє труднощі із зберіганням палива.
Депутат також відзначив переорієнтування ринку на поставки пального із країн Західної Європи замість поставок із білорусі. За його словами, виникли логістичні труднощі через блокування українських морських портів та нестачу бензовозів.
«Ми очікуємо, що найближчим часом ринок переорієнтується і будуть ритмічніше поставки з країн Європи», - зазначив Герус.
Депутат звернув увагу на питання лібералізації цінового регулювання на ринку пального. Він нагадав, що уряд уже прийняв деякі рішення у цьому напрямку.
«Можливо, потрібна буде подальша лібералізація, йде аналіз цього питання. Міністерство економіки і профільні відомства займаються цим питанням», - додав депутат.
Герус також відзначив і вплив психологічного фактору на виникнення дефіциту пального.
«Створився певний ажіотаж, як психологічний фактор. Кількість палива, яке в нас було три тижні тому, й кількість палива, яке є сьогодні, не змінилася. Змінилася кількість автомобілістів, які хочуть заправитися», - зауважив депутат.
Як повідомлялося, в операторів ринку в залишках зберігається 22,5 тис. тонн бензину та 41,4 тис. тонн дизельного пального. Уряд планує спрямувати на ринок 70 тисяч тонн бензину й близько 40 тисяч тонн дизелю.
Міністерство енергетики веде перемовини з європейськими партнерами з метою забезпечення диверсифікації джерел постачання пального та логістики для відновлення балансу палива на ринку країни.