Експорт агропродукції до ЄС: треба більше зерновозів і транспортних коридорів - Мінагрополітики
Як передає Укрінформ, про це за підсумками другого засідання логістичної платформи у межах реалізації ініціативи “Шляхи солідарності” сказав заступник міністра аграрної політики та продовольства України з питань цифрового розвитку, цифрових трансформацій і цифровізації Денис Башлик.
За його словами, Євросоюз, поміж іншого, має впроваджувати програми підтримки виробників зерновозів.
“Таке стимулювання власних виробників суттєво покращить ситуацію з агроекспортом. До того ж, обсяги фінансування такої допомоги значно менші порівняно з економічними наслідками, до яких може призвести обмежений український експорт. Щонайменше, йдеться про зростання цін на продовольство та ймовірне соціальне незадоволення населення країн ЄС”, − наголосив Башлик.
Він додав, що зараз майже половину зерна, яке експортується з України, перевозять Дунаєм до румунського порту Констанца. При цьому дається взнаки брак інфраструктури та адміністративного потенціалу.
“Порти мають обмежену спроможність, оскільки не вистачає барж, причалів і терміналів. Це - значний виклик, який, як і раніше, потребує координації та оптимізації наявних логістичних ланцюгів, налагодження нових маршрутів, які б гарантували, наскільки це можливо, мінімізацію затримок. Не менш важливим залишається питання нового врожаю та тимчасового зберігання українського експорту”, - констатував заступник міністра.
Як повідомлялося, у травні Європейська комісія презентувала план дій зі створення “Шляхів солідарності” - комплексу заходів, які допоможуть Україні експортувати сільськогосподарську продукцію, а Європі — отримувати українське продовольство.
Чергове засідання у межах ініціативи відбулося за головування заступниці генерального директора Єврокомісії Майї Баркан Марчіч. До участі запросили представників профільних підрозділів ЄК, держав - членів ЄС (Польщі, Румунії, Словаччини, Угорщини), Молдови, а також європейського бізнесу.