НАТО поки не супроводжуватиме вантажі з зерном у територіальних водах України - посол
Про це заявила очільниця представництва України при НАТО посол Наталія Галібаренко на зустрічі з українськими журналістами у Брюсселі, повідомляє кореспондент Укрінформу.
Щодо можливості створення захищеного «коридору» для супроводження цивільних комерційних суден із зерном вона зауважила, що деякі з країн-членів Альянсу заперечують такий підхід з міркувань безпеки.
«Турецька сторона, наприклад, сказала, що спробує відновити ініціативу з поставок зерна у тому варіанті, в якому вона була раніше. Тобто дискусії триватимуть. Питання вивезення зерна в тих обсягах, які ми маємо, найкраще вирішується морським шляхом. Інші варіанти, які нам пропонують Балтійські держави, Хорватія й Румунія, - вони вирішують цю проблему частково та, у вимірі Балтійських країн, ще й дорого… Але говорити про те, до чого ми дійдемо у цих дискусіях, наразі передчасно», - сказала дипломат.
Вона зауважила, що альтернативні шляхи для транспортування продовольства з України значно підвищують його вартість. Наприклад, ціна на зерно за рахунок транспортних і логістичних витрат на виході є вдвічі більшою за ту, що складається за умови вивезення збіжжя морем.
Коментуючи можливість супроводження суден із зерном кораблями НАТО, дипломат висловила думку, що зараз це можливо лише у територіальних водах країн НАТО, про акваторію України поки не йдеться.
Як повідомлялося, Чорноморська зернова угода була укладена у липні 2022 року. Задля цього були підписані два документи: за участю ООН, Туреччини та України й окремо – ООН, Туреччини та РФ.
Дія угоди декілька разів продовжувалась. 17 липня РФ заявила про вихід із зернової угоди.
Україна 10 серпня голосила нові тимчасові маршрути для торговельних суден, що йдуть до/з чорноморських морських портів України.