Мережу ресторанів швидкого харчування Subway внесли до переліку спонсорів війни
Як передає Укрінформ, про це повідомляє НАЗК.
Понад 500 ресторанів компанії продовжують працювати на російському ринку, сплачуючи сотні тисяч доларів податків до бюджету РФ.
Subway активно рекламує свою діяльність через підсанкційні російські соціальні мережі та доставляє їжу через сервіси «Яндекс», які співпрацюють з державними і правоохоронними органами РФ.
Subway - одна з найбільших мереж у світі за кількістю закладів громадського харчування. Вона відома своїми сендвічами, салатами та ролами. Компанія позиціонує себе як «здорову альтернативу традиційному фаст-фуду»
Компанія заявляє, що турбується про здоровʼя споживачів, але продовжує працювати в Росії, фінансуючи вбивства українців. Російська мережа Subway зараз є третьою за кількістю точок у Європі після Великої Британії та Німеччини, наголошують у НАЗК.
Компанія працює в Росії понад 20 років, створила близько 6 тисяч робочих місць, налічує 550 ресторанів у 122 містах. Після початку повномасштабного вторгнення в Україну компанія не повідомила про жодне скорочення своєї діяльності в РФ. Так, крім сплати податків до держбюджету держави-терориста, компанія надає робочі місця росіянам, підтримуючи російську економіку та рівень зайнятості населення.
Особливістю бізнесу Subway є те, що вони працюють за системою франчайзі, тобто існує велика мережа юридично відокремлених осіб, що працюють під брендом Subway, генерують доходи та сплачують податки. У Росії франшизою мережі Subway володіє компанія Subway Russia Service Company з головним офісом у Санкт-Петербурзі.
Subway повідомила, що усіма ресторанами в країні незалежно володіють та управляють місцеві та головні франчайзі, тому ресторани залишаються відкритими в Росії. Ця заява в частині неспроможності впливу на власних франчайзі не відповідає дійсності та фактично вводить в оману, зауважили у НАЗК.
Так, у травні 2022 року російські банки почали блокувати роялті (платежі за користування франшизою), бо були не готові брати на себе відповідальність за опрацювання платежів на адресу франчайзера з так званої «недружньої» держави (США). Клієнти не могли отримати право власності з російських франчайзі та відправляти платежі в США.
У зв’язку з цим на замовлення Subway російська юридична компанія Nevsky IP LAW провела необхідні аналізи договорів та санкційного законодавства РФ і знайшла відповідні юридичні механізми, які дозволяють законно здійснювати збір роялті з франчайзі та спрямовувати їх на адресу холдингової компанії. У результаті компанія допомогла клієнту (Subway) знову отримувати роялті із російських франчайзі. Банки відновили обробку платежів, а франчайзі повернулися до виконання обов'язків зі сплати роялті.
Subway в Росії активно проводить рекламні кампанії через соціальні мережі «ВК» та «Одноклассники», які належать підсанкційній юридичній особі ТОВ «Компания ВК». Також компанія користується послугами доставки їжі через сервіс «Яндекс.Еда». Як нагадали в НАЗК, цей сервіс контролюється групою компаній «Яндекс», які співпрацюють з державними та правоохоронними органами країни-агресорки, зокрема з ФСБ. Сервіси «Яндекс» раніше вже потрапили до переліку кандидатів на санкції НАЗК.
Спроб засудити війну Росії проти України від керівництва компанії не було, додали у НАЗК.
Як повідомляв Укрінформ, НАЗК внесло виробника морепродуктів під брендом Vici до переліку міжнародних спонсорів війни.
Foto: Divulgação