Зв’язок та інтернет упродовж 10 годин без світла забезпечити складно - мобільні оператори

Зв’язок та інтернет упродовж 10 годин без світла забезпечити складно - мобільні оператори

Заява
Укрінформ
Забезпечити на 100% автономність мобільного зв’язку та інтернету протягом 10 годин під час відключень електропостачання вкрай складно на вимогу розпорядження Національного центру оперативно-технічного управління мережами телекомунікацій (НЦУ).

Про це йдеться у спільній заяві Київстар, Vodafone Україна та lifecell, яка є у розпорядженні Укрінформу.

"Мобільні оператори вимушені поінформувати своїх користувачів, що навіть при максимальних зусиллях, які ми, безумовно, щодня докладаємо зі свого боку, забезпечити на 100% автономність мобільного зв’язку та інтернету протягом 10 годин під час відключень електропостачання вкрай складно. Всі три оператори продовжують працювати над посиленням енергостійкості своїх мереж, орієнтуючись на реальні терміни та обсяги виконання робіт, що зумовлені об’єктивними зовнішніми чинниками", - йдеться у заяві.

Читайте також: Сім рішень Мінцифри для стабілізації мобільного зв’язку під час знеструмлень

Оператори зазначили, що виконання Розпорядження НЦУ критично залежить від ситуації в енергетиці. Графіки відключень, які застосовуються сьогодні в країні, унеможливлюють роботу обладнання телекомунікацій під час блекаутів протягом 10 годин. Вимоги НЦУ потребують чіткої взаємодії з енергетиками і повної перебудови інфраструктури в частині енергозабезпечення та розміщення обладнання.

"Для виконання цих вимог важливим є постачання електроенергії протягом часу, який необхідний для повного заряджання обладнання резервного живлення. Це вимагає надання дозволів з боку постачальників електроенергії (обленерго) на збільшення потужності електричного струму, що живить базові станції, оскільки збільшення кількості акумуляторів створює подвійне навантаження на енергосистему. За приблизними розрахунками, аби забезпечити заряджання акумуляторів, які будуть живити базові станції мобільних операторів протягом 10 годин у випадку знеструмлення, знадобиться потужність близько 2,8 ГВт-год. електроенергії на добу. Для цього потрібно задіяти потужність по суті одного енергоблоку АЕС", - пояснюють оператори мобільного звязку.

Читайте також: Зв’язок упродовж 10 годин без світла: для мобільних операторів спростили заживлення базових станцій

Регулятор в сфері енергетики НКРЕКП 19 липня 2024 року схвалив зміни, націлені на впровадження оптимальної процедури розгляду з боку обленерго заяв операторів зв’язку на збільшення потужності електропостачання для базових станцій.

"Це – важливе рішення з боку НКРЕКП для підтримки галузі зв’язку, за що ми вдячні. Оператори вже розпочали здійснювати перші кроки разом з енергетиками в рамках спрощених правил.", - зазначили оператори.

Як повідомляв Укрінформ, Державна служба спеціального зв’язку та захисту інформації зобов’язала мобільних операторів до 1 лютого 2025 року забезпечити роботу мереж під час планового, аварійного або вимушеного відключення електропостачання упродовж 10 годин.

Раніше передбачалося, що до 1 липня 2025 року не менше 75% базових станцій мають забезпечити надання мобільного зв’язку в умовах блекауту упродовж чотирьох годин.

Приєднуйтесь до наших каналів Telegram, Instagram та YouTube.

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-