Пекін рекомендував автовиробникам призупинити інвестиції в країни ЄС, що підтримали мита на електрокари
Про це повідомляє Reuters, передає Укрінформ.
Нові тарифи Європейського Союзу до 45,3% набули чинності в середу, 30 жовтня, після річного розслідування Єврокомісії, яке розділило ЄС і викликало негативну реакцію із боку Пекіна.
Десять країн Євросоюзу, включаючи Францію, Польщу та Італію, під час голосування підтримали підвищені мита на китайські електрокари, тоді як п’ять, зокрема Німеччина, висловилися проти, а 12 утрималися.
У відповідь китайським автовиробникам, серед яких такі гіганти як BYD, SAIC і Geely, на зустрічі в міністерстві торгівлі КНР 10 жовтня було сказано, що вони мають призупинити свої інвестиції в проєкти у країнах, які підтримали додаткові тарифи.
Чиновники мінторгівлі також рекомендували бути обережними з інвестиціями в країни ЄС, які утрималися під час голосування, та заохочували інвестувати в ті країни, які голосували проти мит.
Рішення китайської влади призупинити деякі інвестиції в Європу свідчить про те, що уряд шукає важелів впливу на переговори з ЄС про альтернативи збільшеним тарифам, прагнучи уникнути різкого падіння експорту електромобілів на ключовий ринок ЄС, на який у 2023 році припало понад 40% експорту електромобілів із Китаю.
Враховуючи 100% тарифи на електромобілі китайського виробництва у Сполучених Штатах і Канаді, падіння експорту до Європи загрожує різким поглибленням проблеми перевиробництва, з якою китайські автовиробники стикаються на внутрішньому ринку країни.
Подібні рекомендації не інвестувати в Індію та Туреччину і бути обережними з інвестиціями в Європі мінторгівлі Китаю надавало автовиробникам у липні.
Китайські компанії вже реалізовують чи готують плани здійснити кілька багатомільйонних інвестпроєктів у різних країнах ЄС.
Зокрема, державна компанія SAIC, другий за величиною автоекспортер Китаю, обирає місце для заводу електромобілів у Європі та планує цього року відкрити у Франції свій другий європейський центр запчастин; уряд Італії веде переговори про потенційні інвестиції із Chery та кількома іншими китайськими автовиробниками.
Автогігант BYD будує завод в Угорщині, яка проголосувала проти тарифів, і розглядає можливість перенесення своєї європейської штаб-квартири з Нідерландів до Будапешта, а Іспанія, яка утрималася, сподівається домовитися з китайцями про будівництво заводу для виробництва водню вартістю $1 мільярд.
Як повідомляв Укрінформ, у вівторок, 29 жовтня, ЄС оголосив про нове підвищення мита на китайські електромобілі на додаток до тих 10%, які зараз стягуються з імпорту автомобілів. Тарифи сягатимуть до 35,3% і залежатимуть від постачальників.
Фото: China Daily via REUTERS