
Листівки «знищ ТЦК» та «викрадення» військовими чоловіка з немовлям: РФ поширила нові фейки про мобілізацію
Російські ЗМІ та телеграм-канали поширюють фото листівок, які начебто розклеюють в українських містах. На світлинах – заклик «знищувати» військових, які служать у ТЦК та СП.
Це фейк. По-перше, за цими фото неможливо достеменно ідентифікувати локацію, в якій вони були зроблені. Тож стверджувати, що ці листівки поширюють саме в Україні — хибно.
По-друге, на цих світлинах можна побачити залишки снігу, однак вони були вперше опубліковані в Інтернеті 24 березня. В Україні сніг востаннє випадав 18 березня і відтоді по всій країні спостерігається плюсова температура повітря.

По-третє, плакати із закликом «знищити» військових з ТЦК були додані за допомогою графічного редактора. На це вказують дані сервісів для глибинної перевірки фото Forensically та Fotoforensics.

Також зазначимо, що за даними Fotoforensics, після стиснення файлів, якість цих світлин впала до 73%. Це свідчить про те, що їх редагували за допомогою графічного редактора. Адже, фото, яке не було відредаговане, має 90-100%.
Зауважимо, що на одній із фейкових світлин, які поширюють пропагандисти, підроблений плакат взагалі ніяк не кріпиться до дорожнього знаку. Тож, те, що зображення є підробкою, видно неозброєним оком.
Крім того, спеціалісти Центру протидії дезінформації раніше спростували відеопостановку, яку поширюють російські пропагандисти в Інтернеті з начебто співробітниками ТЦК та СП. У ролику військові буцімто мобілізують чоловіка, який гуляє з немовлям.
За даними ЦПД, цей фейк розповсюдив сайт російської мережі «Pravda» в Чехії, який поширює дискредитаційні матеріали про Україну. На відео неможливо ідентифікувати осіб чи місце зйомки, що є ознакою фейковості. Крім того, персонажі на відео не виглядають природньо, а їхня поведінка схожа на зрежисовану. Особливо примітними є крупні плани з дитячим візком.

Як наголосили в ЦПД, згодом самі ж російські пропагандисти почали спростовувати цей фейк.
Також, за даними ЦПД, фейком виявились фото начебто рекламної кампанії з рекрутингу військовозобов'язаних віком від 18 до 24 років. Ворог поширював світлини, де пропонував за мільйон гривень підписку на 185 років на Netflix.
Фахівці ЦПД стверджують, що верифікували інформацію у всіх відповідальних структурах України, включно з Міноборони, та виявили, що державні органи не розміщували подібну рекламу і вона є частиною інформаційної кампанії задля дискредитації програми «контракт 18-24».

Таким чином, російська пропаганда продовжує інформаційну компанію зі зриву мобілізації в Україні. Для цього РФ намагається, грати на емоціях громадян. Основна мета цих вкидів — дискредитувати працівників ТЦК та СП і мобілізаційний процес в Україні, а також зірвати кампанію «контракт 18-24». Це загалом є частиною зусиль Росії щодо підриву обороноздатності України.
Як повідомляв Укрінформ, раніше пропагандисти РФ поширили підроблене відео від імені Агентства передових оборонних дослідницьких проєктів США (DARPA).
Андрій Оленін