Єрмак: Треба нагадувати Росії, що вона є стороною переговорів
Про це сказав голова Офісу Президенту України Андрій Єрмак під час онлайн-дискусії на тему «Конфлікт на Сході України: перспективи на 2021 рік», організованої Німецьким товариством зовнішньої політики, повідомляє кореспондент Укрінформу.
«Заблокована (робота – ред.) не тому, що ТКГ не зустрічається. Відеоконференції проводяться кожні два тижні, й Україна готова працювати 24 години на добу. Але кожного разу намагаються змусити нас почати діалог з включення сепаратистів, які запрошені, але не є стороною ТКГ», - пояснив Єрмак.
Він нагадав, що в цій групі представлені Україна, Росія та ОБСЄ, РФ також є учасницею «нормандського формату».
Єрмак повторив, що офіційний Київ не збирається вести жодних переговорів з сепаратистами, і українська делегація категорично проти того, щоб ці люди ставали стороною перемовин.
«Стороною повинна бути Росія, всі партнери мають нагадувати про це», - підкреслив голова ОП.
В цьому контексті він згадав нещодавнє відвідання головою Європейської Ради Шарлем Мішелем КПВВ «Щастя», коли європолітик сказав «фразу, що увійде в історію»: «Росія є стороною конфлікту, Росія не є посередником або модератором». Це, підкреслив Єрмак, є дуже важливим сигналом, адже останнім часом саме з цієї причини блокується робота ТКГ.
При цьому він зауважив, що Україна, намагаючись діяти конструктивно, запропонувала, щоб і з її боку в ТКГ були присутні люди, тимчасово переміщені з окремих територій Донецької та Луганської областей. Але їхня робота в групі постійно блокується.
Нагадаємо, 9 червня 2020 року в робочій групі з політичних питань ТКГ у складі української делегації вперше взяли участь представники тимчасово окупованих Російською Федерацією районів Донецької та Луганської областей.
Залучення представників ОРДЛО відбувається з метою реалізації положень Комплексу заходів щодо виконання Мінських домовленостей, зокрема пунктів 9, 11 і 12, якими передбачено проведення консультацій з представниками окремих районів Донецької та Луганської областей стосовно параметрів політичного врегулювання та змін до законодавства.