Кремль розгорнув у соцмережах кампанію з фейками, щоб підірвати довіру до української влади - WP
Про це повідомляє The Washington Post, ознайомившись із понад 100 документами Кремля, отриманими європейською розвідувальною службою, передає Укрінформ.
Згідно з документами, у січні 2023 року перший заступник голови адміністрації Кремля Сергій Кирієнко доручив команді політтехнологів провести в соціальних мережах кампанію з поширення дезінформації, направлену на українську аудиторію. Кампанію очолив один з його найближчих заступників Олександр Харичев, якого називають "куратором виборів". Кирієнко виклав чотири ключові завдання для команди пропагандистів: дискредитація військового і політичного керівництва Києва, розкол української еліти, деморалізація українських військ і дезорієнтація українського населення, свідчать документи.
Успіх команди мав вимірюватися за ключовими показниками: вони повинні були "знизити рейтинги ключових осіб в офісі Зеленського, українському уряді та командуванні ЗСУ", а також посилити переконання українського населення в тому, що еліта країни працює тільки на себе. "Зростання кількості відставок урядовців і публічних конфліктів" також було б ознакою досягнення, йдеться в документах. Дані показують, що прогрес відстежувався на майже щотижневих зустрічах у Кремлі.
Серед прикладів фейків був пост у Facebook, про те, що "Валерій Залужний може стати наступним президентом України", який зібрав 4,3 мільйона переглядів. Після цього Кремль віддав наказ створювати подібні пости, включно з повідомленнями про те, що західні лідери шукають заміну Зеленському і що Залужний має намір зупинити контрнаступ. Інший фейк у Facebook про те, що сім'я загиблого солдата не отримала жодної допомоги від держави, зібрав понад 2 мільйони переглядів.
До початку березня десятки найманих тролів щотижня створювали понад 1300 текстів і 37 000 коментарів в українських соціальних мережах, згідно з документами. Вони також намагались розвивати "мережу каналів у Telegram, Twitter і Facebook/Instagram" як найефективніший спосіб проникнення в український медіапростір. При цьому московські стратеги наголошували на необхідності уникати відвертої проросійської пропаганди для побудови довіри з аудиторією.
У заяві Meta, материнської компанії Facebook, з приводу російських постів про Залужного і нібито відсутності державної допомоги загиблому солдату, йдеться про те, що з 2022 року компанія "відстежує і блокує акаунти, сторінки і вебсайти, якими керує ця кампанія", "включаючи дві сторінки, які були швидко виявлені і заблоковані нашою командою безпеки".
Однак українське суспільство, згідно з опитуваннями громадської думки, досі залишається напрочуд згуртованим після російського вторгнення, а офіційні особи в Москві, як свідчать документи, іноді висловлювали розчарування своєю нездатністю підірвати довіру до Зеленського і посіяти розбрат.
Як повідомляв Укрінформ, Європарламент ухвалив резолюцію проти російської дезінформації перед виборами в ЄС.